اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

استفن فریزر و یک درام واقعی دیگر: Philomena

فیلم فیلومنا

کارگردان هفتاد و دو ساله مشهور انگلیسی با یک درام واقعی دیگر در هفتادمین جشنواره ونیز حاضر می‌شود.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، یکی از مهم‌ترین فیلم‌های حاضر در جشنواره کن 2013 فیلم فیلومنا Philomena  ساخته استفن فریزر است.

فریزر تمایل خاصی به حال و هوای سیاست در فیلم‌هایش دارد و چندی پیش از او فیلم بزرگترین مبارزه محمد علی Muhammad Ali's Greatest Fight  یک درام دیگر با حال و هوای سیاسی پخش شد.

در جدیدترین ساخته فریزر یک روزنامه‌نگار که در ستون سیاسی خود از نوشتن در مورد جنگ خسته شده است، ماجرای فیلومنا لی برایش جذاب می‌شود. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی توسط استیو کوگان و جف پوپ نوشته شده است که فلومنا به مدت ۵۰ سال است به دنبال فرزندش می‌گردد. فلومنا سال‌های پیش وادار به زندگی در یک صومعه و ترک فرزندش شده و حال نشانه‌هایی از او یافته است.

کوگان علاوه بر نویسندگی در نقش مارتین سیکسمیت بازی می‌کند و جودی دنچ (در نقش فیلومنا لی)، چارلی مورفی دو بازیگر اصلی دیگر هستند. فیلم به مدت 98 دقیقه توسط بی‌بی‌سی فیلمز تولید شده است.

گفتنی است این چهارمین حضور فریزر در بخش اصلی مسابقه ونیز است و فیلم ملکه The Queen ساخته او در سال 2006 توانست جایزه فیپرشی را از آن خود کند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما