اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فیلیپ گارل برای ششمین بار با «حسادت» به ونیز می‌آید

 

 

 

فیلم حسادت

گارل کارگردان فرانسوی یکی از طرفداران اصلی لیدو است که پیش از این پنج بار به ونیز آمده است و آخرین حضور او به سال 2011 و نمایش فیلم هیجان تابستانی پرشور  Un été brûlant باز می‌گردد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، فیلیپ گارل پس از چهار دهه فیلمسازی تنها در دهه اخیر توانست خود را به عنوان یک فیلمساز شاخص بر سر زبان‎ها بیندازد.

فیلم Regular Lovers یکی از سه فیلم تحسین شده گارل در دهه اخیر بود که با اغلب مخاطبان ارتباط برقرار کرد و در لیدو 2005 جایزه شیر نقره‎ای را از آن خود کرد.

 

حسادت La Jalousie نام جدیدترین فیلم گارل است که مانند دیگر فیلم‌های گارل پایداری عشق را به تصویر می‌کشد. مرد جوان 30 ساله‌ای با همسر و دخترش در یک آپارتمان اجاره‌ای بسیار کوچک زندگی می‌کنند. زندگی آن‌ها هر چقدر که فراز و نشیب دارد اما هم‌چنان عشق در میان آن دو باقی مانده است. فیلمنامه این فیلم را کارولین دروس (همسر گارل) و مارک شولودنکو نوشته‌اند و لوئیس گارل در کنار آنا مونگلالیس در آن ایفای نقش کرده‌اند.

 

این فیلم مستقل محصول مشترک فرانسه و آلمان است که با 4 میلیون یورو در 77 دقیقه ساخته شده است. یکی از نکات متمایز فیلم سیاه و سفید بودن آن است.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما