اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فیلم خشونت پنهان Miss Violence نماینده یونان در ونیز

فیلم miss violence

دومین فیلم الکساندر آوراناس با نام خشونت پنهان Miss Violence در لیدو 2013 نمایش داده شد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، سال‌هاست حضور سینمای یونان در سطح اول بین‌المللی کم‌رنگ شده است و این بار آوراناس است که در جشنواره ونیز 2013 توانسته راه یابد. اولین فیلم آوراناس بدون Without درام موفقی نبود و تنها در خود یونان موفقیت نسبی داشت. خشونت پنهان یک درام دلهره‌آور است.

 


در این فیلم آوراناس و همکار نویسنده‌اش کوستا پرولیس می‌خواهند پرده از یک راهز خانوادگی بردارند. آنجلیکا دختر 11 ساله در روز تولدش از بالکن اتاق خود را به پایین پرت و خودکشی می‌کند. مرگی با یک لبخند بر روی لب. پلیس و نهادهای اجتماعی هنگامی که با جسد آنجلیکا روبه‌رو می‌شوند شروع به تحقیق می‌کنند؛ اما هر چه می‌خواهند موضوع را ساده پندارند نمی‌توانند؛ زیرا خانواده آنجلیکا خیلی سریع از مرگ او می‌گذرد و برایشان زیاد آنجلیکا مهم نیست. این فیلم از یک خشونت پنهان خانوادگی پرده بر می‌دار و از روی داستانی واقعی در آلمان ساخته شده است که در آن یک پدربزرگ، دختر و نوه‌اش را به روسپیگری وادار کرد.

 

در این فیلم بازیگرانی چون کوستا آنتاپولوس، کوستانتینوس آثاناسیادس، کلوئی بلوتا و مارتا بوزیوری ایفای نقش کرده‌اند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما