آبی عمیق‌ترین رنگ است: همکاری مجدد کافمن و گوندری پس از ده سال

فیلم Mood indigo

جیمز موترام خبرنگار توتال فیلم با دادن 3 ستاره به حالت نیلی آن را معرفی کرده است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، ده سال پیش مایکل گوندری به همراه نویسنده خلاقی به نام چارلی کافمن فیلمی عاشقانه به نام درخشش ابدی یک ذهن پاک ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND محصول 2004 را ساختند که توانستند به موفقیت‌هایی نیز دست یابند.


امسال یک بار دیگر این دو هنرمند با هم همکاری داشتند که نتیجه این همکاری فیلم حالت نیلی Mood indigio است که درامی عاشقانه و فانتزی است.


این فیلم اقتباسی از رمان بوریس وین (1974) به نام L’Écume Des Jours است. در این فیلم گوندری یک بار دیگر سعی کرده تا رموز قلب یک انسان را به تصویر بکشد اما ظاهرا نتوانسته موفق ظاهر شود.


این فیلم سال پیش در پاریس فیلمبرداری شد و امسال در سینماهای آمریکا اکران می شود. داستان فیلم درباره مخترع ثروتمندی به نام کولین است که در یک آپارتمان پر زرق و برق زندگی می کند و در تلاش برای یافتن راه حلی برای بیماری معشوق خود است که توده ای مایع در ریه های او در حال رشد است.


درخشش گوندری در این فیلم به خاطر استفاده از جلوه‌های ویژه وطنی، ترکیب CGL، توقف حرکت دوربین و استفاده از حرکت دوربین روی دست برای صحنه‌هایی از فیلم است.


در قسمتی از فیلم می‌بینیم که وقتی کولین متوجه بیماری کلوئه معشوقش می شود و تنها راه نجات و درمان او احاطه کردن کلوئه با گلهای فراوان برای حفظ او از مرگ است، لحن فیلم به سوی تراژیک می رود و ریتم فیلم رنگ می‌بازد.

تتو و دوریس به عنوان همبازی توانستند باورپذیر جلوه کنند، آنها قبل از فیلم برداری ساعتها تمرین می‌کردند،آنها قبل از این فیلم نیز در سال 2002 در فیلم ظرف شانس باهم همبازی بودند.

این فیلم قرار است ابتدا در سینماهای انگلستان بعد در آمریکا اکران شود.به هر حال این فیلم نتوانسته آنچنان که باید انتظارات ما و منتقدان را برآورده کند حال باید ببینیم که در گیشه چه اتفاقی می‌افتد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر