اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کولی: فراتر از خواب تولید مشترک هلند و نروژ

 


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، کارگردان هلندی بودیوجین کولی، کسی که پرنده کوچک ( کابوی) را کارگردانی کرده و برنده 12 جایزه بین‌المللی از جشنواره های مختلف نقد فیلم و برنده جایزه فیلم اروپایی است، قرار است از 7 آگست به صورت رسمی فیلمبرداری جدیدترین اثر خود به نام فراترازخواب beyond sleep را در شمال نروژ شروع کند.


این فیلم بر اساس رمان پرفروش ویلیام فردریک هرمن نویسنده هلندی است که در سال 1966 انتشار یافته است.


فراترازخواب یک تولید مشترک هلندی-نروژی با حمایت و تهیه کنندگی هنیکه نینز و کمپانی کی فیلم است، این فیلم را مرکز فیلم نروژ به نام کمپ نورژی، با حمایت صندوق فیلم کوبو و انیستیتو فیلم نروژ نیز حمایت می‌کند.این فیلم کارگردان نروژی هم دارد که آجی آبریج نام دارد.


در این فیلم بازیگران نروژی به نام پال اِسوراهاگن، تورژن هار و اندرس باسمو کریستین سِن( در نقش اصلی) به ایفای نقش می‌پردازند.


فراتر از خواب داستان یک زمین شناس جوان با بازی رینوت اسکاتن ون اسچات است که در پی حفظ بقا در طی برخورد یک سنگ آسمانی با زمین است که با گروهی نروژی به شمال فین مارک سفر می‌کنند. هاگن نیز نقش یک دانش آموز نروژی است که گروه را در جنگل های وحشی نروژ هدایت می کند. این جنگل جایی است که دهانه برخورد این شهاب سنگ با زمین است.


کولی درباره این فیلم می‌گوید: من خوشحالم و افتخار می‌کنم که هرمن به من اعتماد کرد و این اجازه را داد که این شاهکار را بسازم.


این فیلم در بهار سال آینده اکران خواهد شد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما