اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایش آخرین فیلم کارگردان مطرح ترک به روی صحنه می‌رود


 


تئاتر "The Cut" آخرین اثر فیلم‌ساز آلمانی – ترک، فاتح آکن، 5 دسامبر بر روی صحنه رفت. اولین فیلم انگلیسی زبان این کارگردان در مورد پدری آمریکایی است که به دنبال دخترانش از امپراطوری عثمانی راهی آمریکا می‌شود.

 

در این درام 138 دقیقه‌ای، طاهر رحیم، بازیگر فرانسوی که اصلیت الجزایری دارد و با فیلم فرانسوی «یک پیامبر» در سال 2009 به اوج شهرت رسید، کنار خواننده و بازیگر فرانسوی- مراکشی هندی زهرا، بازیگر فرانسوی- آمریکایی سیمون آبجاریان و بازیگر ترک بارتو کوچوکچایلان به ایفای نقش می‌پردازد. در کنار آکن، ماردیک مارتین فیلم‌نامه‌نویس ارمنی- آمریکایی که پیش از این با فیلم‌سازان توانایی هم‌چون مارتین اسکورسیزی همکاری داشته است، نگارش این درام را بر عهده دارد. آکن در مورد این فیلم می‌گوید:« قتل‌عام آمریکایی‌ها از آن روست که خوب می‌دانم ترک‌ها یک قهرمان آمریکایی را نخواهند پذیرفت.» این فیلم که در هفتادو یکمین جشنواره‌ی فیلم ونیز در رقابت کسب شیر طلایی حضور داشت، طبق اعلام سایت IMBD بودجه‌ای معادل 16 میلیون یورو داشته است.  

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما