اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آی وی‌وی فیلمی را در برلین از طریق اسکایپ کارگردانی می‌کند

 

به گزارش آکادمی هنر و به نقل از گاردین هنرمند محبوب و مخالف حکومت چین؛ آی وی‌وی قصد دارد فیلم کوتاهی را در برلین از راه دور و از استودیوی خود در پکن به وسیله‌ی اسکایپ کارگردانی کند. این منتقد بی‌پروا از سال 2011 و به دنبال مصادره‌ی گذرنامه‌اش بدون هیچ اتهامی ممنوع‌الخروج شد.

 

کلاوس کلاوسن تهیه‌کننده‌ی این پروژه برای اجرای برنامه‌های وی‌وی در پایتخت آلمان حضور خواهد داشت. او می‌گوید: «فیلم به طور همزمان در نمایشگرهای بزرگ میدان پوتسوامر پلاتز برلین و روی نمایشگری کوچک در استودیوی خود او اکران خواهد شد.» وی می‌افزاید:«این پروژه‌ای است که نشان می‌دهد با عشق می‌توان از موانع عبور کرد.» تمرکز این فیلم کوتاه که برلین، دوستت دارم نام دارد، بر رابطه‌ی هنرمند با پسر شش‌ساله‌اش آی لائو است. او در این رابطه به گاردین می‌گوید: «این فیلم درباره‌ی پسرم است. او از ماه اگوست در برلین زندگی می‌کند و من نمی‌توانم او را ببینم.»

 

وانگ فن مادر آی لائو که خود مستندساز است نگارش فیلم‌نامه‌ی این فیلم را بر عهده داشته است. طبق گزارش هالیوود ریپورتر، برلین دوستت دارم، بخشی از سری ده قسمتی داستان‌های عاشقانه‌ای است که گروهی از کارگردان‌ها در سراسر دنیا ساخته‌اند. فیلم‌برداری این فیلم با شصت و پنج‌امین جشنواره‌ی فیلم برلین مصادف شده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما