اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دنی بویل دنباله فیلم «قطاربازی» را می‌سازد

 

دنی بویل، کارگردان بریتانیایی،‌ اعلام کرده است که در تدارک ساخت دنباله فیلم «قطاربازی» است.

 

 

به گفته‌ی او هر چهار بازیگر اصلی این فیلم اعلام آمادگی کرده اند که در این دنباله بازی کنند. دنی بویل گفته است که زمان بندی پروژه پیچیده است چرا که دو تن از بازیگران در حال بازی در سریال های تلویزیونی آمریکا هستند. فیلم «قطاربازی»(Trainspotting) محصول ۱۹۹۶ با بازی ایوان مک گرگور، جانی لی میلر، رابرت کارلایل و ایوان برمنر بر اساس رمانی از اروین ولش، رمان نویس و نمایشنامه نویس نامدار اسکاتلندی، ساخته شد.

 

در یک نظرسنجی عمومی در سال ۲۰۰۴ این فیلم که داستان زندگی چند جوان معتاد به هروئین در ادینبورگ را در قالب اثری کمدی، جنایی و درام روایت می کند، به عنوان بهترین فیلم اسکاتلندی تاریخ برگزیده شد.

 

همچنین بر اساس فهرست صد فیلم برتر بریتانیایی که موسسه فیلم بریتانیا (بی اف آی) منتشر کرده، این فیلم در جایگاه دهم قرار دارد. فیلمنامه «قطاربازی» را جان هاج نوشته است و دنی بویل در گفت و گو با سایت ددلاین گفته است که دنباله آن را نیز خود جان هاج و بر اساس رمان دیگری از اروین ولش با عنوان «هرزه‌نگاری» نوشته است.

 

«میلیونر زاغه نشین»، «۲۸ روز بعد»، و «۱۲۷ ساعت» از فیلم های شاخص دنی بویل است- کارگردانی که فیلم هایش تاکنون چند جایزه اسکار و گلدن گلوب را از آن خود کرده اند.

 

او همچنین کارگردان مراسم افتتاحیه المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ بود. تازه ترین فیلم دنی بویل، «استیو جابز» است که قرار است روز سوم اکتبر در جشنواره نیویورک به نمایش در آید و سپس در ۱۸ اکتبر پایان‌بخش جشنواره فیلم لندن باشد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما