اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دولت جدید لهستان «رومن پولانسکی» را تحویل آمریکا می دهد

 

رومن پولانسکی کارگردان لهستانی که باید ۳۰ اکتبر در دادگاه شرکت کند، بر مبنای گفته رهبر جدید حزب «قانون و عدالت» باید به آمریکا تحویل داده شود.

 

به گزارش آکادمی هنر و نقل از گاردین، رهبر تازه انتخاب شده حزب «قانون و عدالت» لهستان گفته است پولانسکی را به خاطر پرونده مربوط به سال ۱۹۷۷ برای رابطه جنسی با دختری زیر سن قانونی، به آمریکا تحویل می دهد.

 

یاروسلاو کازینسکی پیش از این که برنده انتخابات شود، در کمپین انتخاباتی اش روی استرداد پولانسکی به آمریکا تاکید کرده بود و حالا او برنده این انتخابات است. او گفته است: می گویند چون او یک چهره فوق العاده و فیلمساز شناخته شده جهانی است نباید مسئولیتی متوجه‌اش شود اما ما این نگرش را رد می‌کنیم.

 

کارگردان ۸۲ ساله باید ۳۰ اکتبر در دادگاهی که در لهستان تشکیل می شود شرکت کند و این دادگاه حالا می‌تواند تحت تاثیر این گفته‌های جدید قرار بگیرد. وکیل او معتقد است عدالت ربطی به احزاب ندارد و مقامات رسمی در تلاش هستند تا با درخواست آمریکا برای استرداد وی مقابله کنند.

 

پولانسکی برای داشتن رابطه جنسی با دختری ۱۳ ساله در آمریکا محکوم شد اما به فرانسه گریخت که حکم استرداد شهروندانش را ممنوع کرده است.

 

پولانسکی اکنون در لهستان است تا درام جدیدش را درباره ماجرای دریفوس و با اقتباس از رمانی نوشته رابرت هریس بسازد. او فوریه گذشته در دادگاهی در لهستان شرکت کرد که تا آخر اکتبر به تعویق افتاد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما