اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دیوید بوئی و آلن ریکمن در جشنواره برلین تجلیل می‌شوند

 

جشنواره فیلم برلین در این دوره از دیوید بوئی، خواننده و بازیگر بریتانیایی و آلن ریکمن، بازیگر بریتانیایی که اخیرا درگذشتند، تجلیل خواهد کرد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر در این دوره فیلم‌های این دو در مراسم ویژه‌ای به نمایش در خواهد آمد. فیلم علمی - تخیلی «مردی که به زمین افتاد» ساخته نیکلاس روگ در سال ۱۹۷۶، اولین فیلمی که دیوید بوئی در آن بازی کرده، نمایش داده می‌شود. در این فیلم بوئی نقش موجودی فضایی را بازی می‌کند که برای یافتن آب و نجات سیاره در حال نابودی‌اش به زمین سفر می‌کند.

 

همچنین در این جشنواره که از ۱۱ فوریه آغاز به کار می‌کند، فیلم «عقل و احساس» با بازی آلن ریکمن به نمایش در خواهد آمد. این فیلم که ریکمن در آن نقش سرهنگ براندون را بازی می‌کند، در سال ۱۹۹۶ خرس طلایی، مهمترین جایزه جشنواره فیلم برلین را گرفت. این دو هنرمند بریتانیایی هر دو در سن ۶۹ سالگی به دلیل سرطان در ماه ژانویه درگذشتند.

 

دیتر کوسلیک، رئیس جشنواره برلین درباره نمایش‌های ویژه امسال گفت: "دیوید بوئی موزیسین معرکه‌ و هنرمند آوانگاردی بود که خلاقیت خود را در عرصه‎های مختلفی عرضه می‌کرد." آلن ریکمن هم بارها با فیلم‎هایی چون «کیک برفی» و «چشم‌هایم را ببند» میهمان جشنواره برلین بود. کوسلیک درباره ریکمن گفت: "قابلیت در تغییر خود، بازی هنرمندانه در نقش‌های متفاوت و صدای شاخص از آلن ریکمن بازیگر بزرگی ساخته بود."

 

همچنین در این دوره از اتوره اسکولا، فیلمساز ایتالیایی که در ماه ژانویه در ۸۴ درگذشت نیز تجلیل خواهد شد. جشنواره فیلم برلین تا ۲۱ فوریه ادامه خواهد داشت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما