فیلم جدید وودی آلن جشنواره کن را افتتاح می‌کند

 

طبق یک قانون نانوشته امسال نیز یک فیلم از وودی آلن، فیلمساز مطرح آمریکایی، شصت‌ونهمین دوره جشنواره کن را افتتاح خواهد کرد. «کافه سوسایتی» نام فیلم جدید آلن است. 


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر جشنواره کن روز سه‌شنبه ۲۹ مارس / ۱۰ فروردین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در روز گشایش جشنواره کن، وودی آلن به همراه بازیگران فیلمش کریستن استوارت، جسی آیزنبرگ، استیو کارل و بلیک لایولی بر روی فرش قرمز کن ظاهر خواهد شد. در طول فعالیت سینمایی این فیلمساز نیویورکی، این سومین باری است که او جشنواره کن را با فیلم‌هایش افتتاح می‌کند. وودی آلن پیش از این در سال ۲۰۰۲ با فیلم «پایان هالیوودی» و در سال ۲۰۱۱ با فیلم «نیمه‌شب در پاریس» جشنواره کن را افتتاح کرده بود.

 

«کافه سوسایتی» در بخش غیررقابتی جشنواره کن امسال به نمایش در خواهد آمد. این فیلم داستان یک پسر جوان است که در سال‌های دهه ۱۹۳۰ به امید ورود به دنیای سینما به هالیوود می‌رود اما عاشق می‌شود و در دنیای پرشور و حال کافه سوسایتی غوطه می‌رود. این کافه که موسیقی جاز آن معروف بود تأثیر به‌سزایی بر رویدادهای فرهنگی آن زمان گذاشت.

 

فیلمبردار «کافه سوسایتی» ویتوریو استورارو است که آثار بزرگی چون «اینک آخرالزمان» ساخته فرانسیس فورد کوپولا (۱۹۸۰) و «آخرین امپراتور» ساخته برناردو برتولوچی (۱۹۸۸) را فیلمبرداری کرده و تاکنون سه اسکار گرفته است. در جشنواره امسال کن همچنین فیلم جدید اصغر فرهادی، فیلسماز ایرانی برنده اسکار که هنوز عنوان آن مشخص نیست در بخش رقابتی حضور خواهد داشت.

 

«آخرین چهره» ساخته شان پن، «جولیتا» ساخته پدرو آلمودوار و «ال» به کارگردانی پل ورهوفن از جمله فیلم‌های دیگر بخش رقابتی شصت‌ونهمین دوره جشنواره کن هستند. «هیولای پول» ساخته جودی فاستر، «زنبور» ساخته آندریا آرنولد و «غول بزرگ مهربان» آخرین فیلم استیون اسپیلبرگ نیز در جشنواره حضور خواهند داشت.

 

با این حال در روز ۱۴ آوریل / ۲۶ فروردین فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره به‌طور رسمی اعلام خواهند شد. شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۱ تا ۲۲ ماه مه /  ۲۲ اردیبهشت تا ۲ خرداد برگزار خواهد شد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر