اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کوین مک دونالد مستند «ویتنی هیوستون» را می سازد

 

 

کوین مک دونالد؛ کارگردان بریتانیایی مستند «ویتنی هیوستون» را خواهد ساخت.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت سینمای اروپا مک ئونالد که بیشتر به خاطر ساخت فیلم «آخرین پادشان اسکاتلند» شهرت دارد، قبول کرده که تا مستندی از زندگی و مرگ خواننده و بازیگر شهیر آمریکایی ویتنی هیوستون بسازد. مک دونالد اعلام کرده که قصد دارد که به طور مشخص در این فیلم از فراز و نشیب های زندگی جنجالی این هنرمند سخن بگوید.

مک دونالد که سابقه ی طولانی مدتی در زمینه ی ساخت مستند دارد قصد دارد که به زودی مقدمات ساخت این اثر بیوگرافیکال را مهیا کند. او در سال 2000 برای ساخت مستند «یک روز در سپتامبر» جایزه اسکار بهترین اسکار سال را به خانه برد. 

 

ویتنی الیزابت هیوستون (Whitney Elizabeth Houston) (زادهٔ ۹ اوت ۱۹۶۳ در نیوآرک، نیوجرسی- درگذشتهٔ ۱۱ فوریه ۲۰۱۲) خواننده سبک پاپ، بازیگر، تهیه کننده فیلم و مدل شهیر آمریکایی بود که در سال 2012 به دلیل مصرف بیش از حد مجاز مواد مخدر درگذشت. از هیوستون به عنوان «پرجایزه‌ترین هنرمند زن تاریخ» نام می برند زیرا طی  بیش از سه دهه فعالیت هنری‌ ۴۱۵ جایزه مختلف دریافت کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما