«ژان لوک گدار» سوژه‌ی فیلم جدید هازاناسیوس

 

 

میشل هازاناسیوس کارگردان برنده جایزه اسکار برای فیلم آرتیست، در تدارک ساختن فیلمی با محوریت ژان لوک گدار بزرگ است.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، میشائیل هازاناسیوس که بیشتر به دلیل ساخت فیلم «آرتیست» شناخته می شود، قصد دارد که تا فیلمی با محوریت شخصیت ژان لوک گدار؛ فیلمساز مشهور موج نوی فرانسه بسازد. این فیلم اقتباسی است از کتاب اتوبیوگرافی آن ویازمسکی همسر دوم ژان لوک گدار. «سهمناک» عنوان موقت فیلم است. 

طبق گفته‌های عوامل تولید فیلم، داستان فیلم جدید هازاناسیوس حول رابطه‌ی رمانتیک بین ژان لوک گدار و آن ویازمسکی بازیگر فرانسوی می‌چرخد. در سال 1967 ژان لوک گدار با آن ویازمسکی-که آن زمان 17 ساله بود- فیلم «زن چینی» را ساختند که البته این فیلم باعث آشنایی این دو هنرمند آوانگارد شد. آن ویازمسکی که تا قبل از فیلم «زن چینی» صرفاً به عنوان یک نابازیگر شناخته می‌شد، بعد از بازی در فیلم ژان لوک گدار و ازدواج با او یک شبه در مجامع هنری جهان مشهور شد. 

به گزارش گاردین تاکنون لوئی گرل برای ایفای نقش در نقش ژان لوک گدار و استیسی مارتین-نیمفومانیک-برای بازی در نقش آن ویازمسکی قرارداد امضا کرده اند. 

ژان لوک گدار و آن ویازمسکی 10 سال با یکدیگر زندگی کردند و در طول این مدت سه فیلم با مشارکت همدیگر ساختند؛ زن چینی، آخر هفته و همدردی با شیطان که فیلم آخری البته مربوط است به دوره‌ی ژیگا ورتوفی ژان لوک گدار. 

آخرین فیلم هازاناسیوس درام ضدجنگ «جستجو» بود که در سال 2014 در بخش اصلی جشنواره کن اکران شد که البته دستاورد چشمگیری برای او نداشت. همچنان «آرتیست» موفق‌ترین فیلم هازاناسیوس محسوب می‌شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر