اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

لخ ماژوسکی؛ «دره‌ خدایان» را می‌سازد

 

 

لخ ماژوسکی فیلمساز تحسین شده‌ی لهستانی در حال ساختن فیلم جدید خود با عنوان موقتی «دره‌ی خدایان» است.

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت سینمای اروپا، لخ ماژوسکی فیلمساز لهستانی که بیشتر به خاطر ساختن فیلم «آسیاب و صلیب» بین سینمادوستان جهان شهره است، در حال ساخت درام تاریخی دیگری با عنوان موقتی «دره‌ی خدایان» است. طبق شنیده‌ها بازیگران مشهوری در فیلم آخر ماژوسکی ایفای نقش می‌کنند. جان مالکوویچ، جاش هارتنت و شارلوت رمپلینگ از آن نمونه هستند.

 

طبق ادعای وبسیات سینمای اروپا ماژوسکی خود فیلمنامه‌ی اثر جدیدش را نگاشته است. فیلمنامه‌ای که نیم نگاهی به افسانه‌ی هیتی دارد. افسانه‌ای بومی که شرح دو کوه سنگی است که ماهیتی نیمه انسانی-نیمه خدایی دارند. ماژوسکی البته خود فیلمش را این چنین توصیف کرده است:"روایت زندگانی ثروتمندترین مرد تاریخ!" در هر صورت باید منتظر بود و دید که افسانه‌ی هیتی چه ربطی می‌تواند به شرح زندگانی ثروتمندترین مرد جهان داشته باشد.

 

ماژوسکی که بیشتر به خاطر علایقش به نزدیک کردن هنر سینما به هنر نقاشی شهره است قصد داشته که تا فیلم جدیدش را نیز با انبوهی از جلوه‌های ویژه‌ی بصری بیاراید. «آسیاب و صلیب» فیلم مشهور قبلی ماژوسکی، شرح سینمایی درخشانی بود از مراحل خلق تابلوی «راهی به کالواری» اثر پیتر بروگل مهتر. فیلمی که اگر حتی فقط صحنه های ابتدایی آن را ببینید، می فهمید آن فیلمی است که می‌تواند تا همیشه در ذهن شما ماندگار شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما