اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

زندگی آندریا بوچلی؛ جدیدترین فیلم بیوگرافی سینما

برای ساخت فیلمی که بر مبنای زندگی آندریا بوچلی خواننده مشهور ایتالیایی ساخته می‌شود آنتونیو باندراس جلوی دوربین می‌رود.

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت سینمای اروپا، آنتونیو باندراس، تونی سباستین و جوردی مولا با امضای قرارداد به مجموع عوامل فیلمی پیوستند که قرار است با تمرکز بر زندگی آندریا بوچلی ساخته شود. این فیلم با عنوان «موسیقی سکوت» ساخته می‌شود و مایکل رادفورد کارگردان آن خواهد بود. آنا پاویانو و مایکل رادفورد فیلمنامه این فیلم را با همکاری خود بوچلی نوشته‌اند.

 

قرار است پیش‌تولید این فیلم همین ماه در رم شروع شود. در این فیلم ترانه‌هایی که بوچلی وقتی خیلی جوان بود سروده و هرگز منتشر نشده‌اند نیز مطرح می‌شوند. بوچلی در کتابی با عنوان «موسیقی سکوت» از داستان زندگی خودش در قالب یک رمان زندگینامه‌ای سخن گفته و این رمان را به یاد اثری از استاد محبوبش آموس باردی نامیده است.

 

سباستین در این فیلم در نقش آموس و باندراس در نقش ماسترو بازی می‌کند و مولا نیز در نقش پدر آموس ظاهر می‌شود. لوییزا رانیر در نقش مادر بوچلی و انیو فانتاستیچینی در نقش عموی او بازی می‌کنند. در این فیلم زندگی بوچلی از زمانی که اعجوبه‌ای جوان بود تا رشد او و تبدیل شدنش به ستاره‌ای جهانی تصویر می‌شود.

 

آندریا بوچلی خوانندهٔ نابینای تنور اهل ایتالیا است. او از کودکی از تنبلی چشم رنج می‌برد. آندریا در ۶ سالگی به دلیل علاقه فراوان به موسیقی در آموزشگاهی به یادگیری پیانو پرداخت و هم‌زمان به اپرا روی آورد. او در کنار علاقه‌اش به موسیقی، ورزش را نیز دنبال می‌کرد و طی بازی فوتبال در ۱۲ سالگی با اصابت توپ به چشمش بینایی خود را به طور کامل از دست داد. با این حال او هم به تحصیلاتش در رشته موسیقی و نوازندگی ادامه داد و هم در رشته حقوق دکترای خود را دریافت کرد.

 

او که اولین جایزه خود را در سال ۱۹۶۸ در ۱۰ سالگی دریافت کرد، با اولین آلبوم حرفه‌ای خود برنده جایزه صفحه طلایی شد و در کنار دریافت جوایز متعدد اکنون از محبوب‌ترین خوانندگان جهان است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما