اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

میشله مورگان؛ اسطوره‌ی سینمای فرانسه درگذشت

 

 

«میشله مورگان»، بازیگر اسطوره‌ای سینمای فرانسه و اولین برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن، در ۹۶ سالگی درگذشت.


«میشله مورگان» یکی از بزرگ‌ترین بازیگران قرن بیستم سینمای فرانسه بود و با بیش از سه دهه حضور درخشان در سینمای فرانسه و آمریکا، نخستین بازیگری بود که جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن را در سال ۱۹۴۶ و در اولین سال اعطای آن دریافت کرد.

 

این بازیگر فرانسوی در طول دوران حرفه‌ای خود در بیش از ۷۰ فیلم سینمایی مقابل دوربین رفت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به فیلم گانگستری «بندر سایه‌ها» محصول ۱۹۳۸، «سمفونی پاستورال» و «بُت افتاده» اشاره کرد.

 

وی که سابقه بازی در کنار بازیگرانی چون «گابین»، «ژان ماری»، «میشل سیمون» و «همفری بوگارت» را داشت، در سال ۱۹۴۶ برای بازی در نقش زنی نابینا در فیلم «سمفونی پاستورال» جایزه بهترین بازیگری جشنواره کن را دریافت کرد. دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ دوران اوج فعالیت هنری «میشله مورگان» بود، اما با ظهور موج نوی سینمای فرانسه، وی به‌تدریج از صحنه سینما محو شد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما