اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ژان‌ لوک گدار 86 ساله؛ هم‌چنان مقتدر / فیلم جدید گدار پس از دو سال هنوز در دست تولید است

 

 

ژان‌ لوگ گدار بزرگ  در سال ۲۰۱۱ بود که اعلام کرد کار سینما به پایان رسیده است؛ اما این از آن دست اظهار نظرهای این فیلم‌ساز است که همان قدر که یک اظهار عقیده‌ی رسمی به نظر می‌رسد، تلاشی است برای ایجاد انگیزه‌ی لازم. به هر حال شرایط و وضعیت رسانه‌ی سینما هر طور که باشد، خود گدار که ۸۶ ساله است هم‌چنان با قدرت به راهش ادامه می‌دهد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از پلیلیست، آخرین فیلم گدار با عنوان «وداع با زبان» در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد و پس از آن، او به‌آرامی کار روی فیلم بعدی‌اش با عنوان «Image et Parole» را آغاز کرده است. با این وجود و در شرایطی که کمپانی «وایلد بانچ» خبر فیلم را منتشر کرده و نماینده‌ی فروش آن شده است، اما هنوز خبری از نهایی شدن فیلم به گوش نرسیده و به نظر می‌رسد حالا حالاها کار دارد.

 

ونسان ماراول به عنوان نماینده‌ی این کمپانی به «اسکرین دیلی» گفته است: «حالا نزدیک به دو سال شده است که او این فیلم را فیلم‌برداری می‌کند. امید داشتیم برای جشنواره فیلم کن پیش رو آماده شود اما این اتفاق نخواهد افتاد.» از قرار معلوم این فیلم در کشورهای جهان عرب فیلم‌برداری شده است و با این‌که هنوز خلاصه‌ی طرح آن مشخص نشده است اما تلفیقی از واقعیت و داستان خواهد بود. به نظر می‌رسد این فیلم تا سال ۲۰۱۸ در محافل هنری و جشنواره‌ای به نمایش درنیاید.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما