اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«گلابی وحشی»؛ فیلم جدید نوری بیلگه جیلان

 

 

نوری بیلگه جیلان قطعا یکی از ستایش شده ترین فیلمسازهای عصر ما است. فیلمسازی که هر اقدامش برای ساخت فیلمی جدید می‌تواند بسیار مورد توجه رسانه‌های هنری جهان قرار بگیرد. 


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از سایت پلی لیست، بیلگه جیلان پاییز امسال فیلم جدیدش با عنوان «گلابی وحشی» را جلوی دوربین برد. فیلمی که به نظر می‌رسد یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین فیلم‌های سال 2017 خواهد بود. تاکنون جز خلاصه ای از داستان فیلم جدید جیلان اطلاعات دیگری از آن در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

 

فیلم جدید بیگله جیلان داستان نویسنده‌ای است که مدتی است نمی‌تواند بنویسد. او تصمیم می‌گیرد به دهکده‌ی محل تولدش بازگردد تا بلکه بتواند دوباره دست به قلم شود. در طی این سفر او با رجعت به خاطرات گذشته دنبال منابع الهام جدیدی برای از سرگیری فرآیند نوشتن می‌گردد. 

 

طبق گزارش پلی لیست «گلابی وحشی» به احتمال قوی یکی از نامزدهای اصلی جشنواره ی فیلم کن سال آینده خواهد بود.

 

توضیح آکادمی هنر: با توجه به تم‌ اصلی فیلم جدید بیلگه جیلان به نظر می رسد که یکی از منابع اقتباسی او برای ساخت این فیلم رمان «درخت گلابی» گلی ترقی یا فیلمی که داریوش مهرجویی از رمان او ساخت، بوده است. مرکزیت زندگی یک نویسنده‌ی دچار بحران خلاقیت، مسئله‌ی بازگشت او به باغ پدری، رجعت به خاطرات گذشته، عنصر گلابی به مثابه‌ی هویت باغ پدری در هر دو اثر این گمان را تقویت می‌کند که شاید بیلگه جیلان فیلم جدید خود را با نگاهی به رمان ترقی یا فیلم مهرجویی ساخته باشد. ادعایی که البته تاکنون به صورت رسمی از سوی فیلمساز تُرک تائید نشده است!

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

دیدگاه‌ها  

+2 #1 M 1395-11-16 04:18
اسم صحیح فیلم "Ahlat Ağacı" به معنای "درخت گلابیِ وحشی" است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما