اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اولین عکس‌ها از لویی گرل در نقش ژان لوک گدار!

 

 

 

شاید یکی از جذاب ترین پروژه‌های سینمایی امسال فیلمی باشد که میشائیل هازاناسیوس فیلمساز فرانسوی برنده جایزه اسکار در مورد زندگی ژان لوک گدار ساخته است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین میشائیل هازاناسیوس که بیشتر به دلیل ساخت فیلم «آرتیست» شناخته می شود، مدتی است که  فیلمبرداری فیلم جدیدش با محوریت شخصیت ژان لوک گدار؛ فیلمساز مشهور موج نوی فرانسه را به اتمام رسانده است. این فیلم اقتباسی است از کتاب اتوبیوگرافی آن ویازمسکی همسر دوم ژان لوک گدار. «مستحکم» یا سهمناک نام این فیلم هازاناسیوس است.

 

طبق گفته‌های عوامل تولید فیلم، داستان فیلم جدید هازاناسیوس حول رابطه‌ی رمانتیک بین ژان لوک گدار و آن ویازمسکی بازیگر فرانسوی می‌چرخد. در سال 1967 ژان لوک گدار با آن ویازمسکی-که آن زمان 17 ساله بود- فیلم «زن چینی» را ساختند که البته این فیلم باعث آشنایی این دو هنرمند آوانگارد شد. آن ویازمسکی که تا قبل از فیلم «زن چینی» صرفاً به عنوان یک نابازیگر شناخته می‌شد، بعد از بازی در فیلم ژان لوک گدار و ازدواج با او یک شبه در مجامع هنری جهان مشهور شد. 

 

در فیلم هازاناسیوس لویی گرل بازیگر مشهور فرانسوی در نقش ژان لوک گدار ظاهر شده است و استیسی مارتین بازیگر فیلم نیمفومانیاک در نقش ویازمسکی بازی کرده است. 

 

از این فیلم به عنوان یکی از فیلم های حاضر در بخش اصلی جشنواره کن امسال یاد می شود. هازاناسیوس پیش از این با دو فیلم «آرتیست» و «جستجو» در این بخش حضور داشته است.  

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما