تقدیر از مونیکا بلوچی در لس‌آنجلس

 

 

از مونیکا بلوچی برای هنرنمایی در ۷۰ فیلم سینمایی نظیر مالنا، مصائب مسیح و دراکولای برام استوکر و همچنین همکاری با کارگردانان نامداری چون فرانسیس فورد کاپولا و فعالیت‌های سینمایی‌اش در هالیوود قدردانی شد.


فستیوال «فیلمبرداری در ایتالیا» از مونیکا بلوچی، هنرپیشه ایتالیایی برای فعالیت‌های هنری‌اش در شهر لس‌آنجلس قدردانی کرد. این جشنواره برای معرفی سینمای ایتالیا و از سوی موسسه فرهنگی ایتالیا در این شهر برگزار شد.

 

این هنرپیشه که از سیزده سالگی فعالیت‌هنری خود را بعنوان مدل آغاز کرده بود، در سال ۱۹۹۰ وارد عرصه سینما شد. نقش آفرینی در ۷۰ فیلم نظیر مالنا، مصائب مسیح ، جیمز باند و دراکولای برام استوکر و همچنین همکاری با کارگردانان بزرگی چون فرانسیس فورد کاپولا در کارنامه هنری این هنرپیشه ایتالیایی ثبت شده است.


با این وجود خانم بلوچی خود را در این حرفه اسطوره نمی‌داند. او می‌گوید: «اسطوره سینمایی برای من مثل توقف زمان است. در عوض هنرپیشه برایم زنی را مجسم می‌کند که رشد کرده، روزی جوان بوده، حالا بالغ شده و بطور طبیعی پیر می‌شود. امروزه بخاطر دیدگاه جدید به زنان، نقش های مختلف، برای همه سن‌ها وجود دارد.»

 

مونیکا بلوچی درباره صنعت فیلم هالیوود می‌گوید: «من برای هالیوود احترام خاصی قائلم زیرا هنوز در کنار فیلم‌هایی با بودجه‌های عظیم، فیلم‌های تاثیر‌گذار می‌سازند. هالیوود صنعت فیلمسازی بزرگی است اما من هرگز بخشی از آن نبودم. هیچگاه اینجا زندگی نکردم و فیلم‌های آمریکایی‌ من هم در اروپا فیلمبرداری شد.»

 

در این فستیوال، همچنین فیلم «راه شیری» به کارگردانی «امیر کوستوریتسا» با بازی مونیکا بلوچی به نمایش درآمد. این اثر در صربستان فیلمبرداری شده و داستان عاشقانه‌ای را در میانه جنگ داخلی بالکان روایت می‌کند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر