اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تنهایی عددهای اول اقتباسی از برنده جایزه استرگا


فیلم تنهایی عددهای اول The Solitude of Prime Numbers محصول کشور ایتالیا و به کارگردانی ساوریو وستانتزو است. این فیلم با اقتباس از رمان شهیر و پرفروشی به همین نام نوشته پائولو جوردانو نویسنده ایتالیایی ساخته شده است. کتاب تنهایی عددهای اول در حال حاضر بر قله ده کتاب پرفروش جیبی بازار کتاب ایتالیا جای دارد، برنده بهترین جایزه ادبی ایتالیا (استرگا) سال 2008 است و از سوی انتشارات «موندادوری» منتشر شده بود.

 


valeria solarino in The Solitude of Prime Numbers


پائولو جوردانو در 1982 در تورین ایتالیا به دنیال آمده و یک فیزیکدان است. او در حال حاضر بر روی رساله دکتری خود در رشته فیزیک ذرات کار می‎کند. وی با نوشتن این کتاب توفانی در ادبیات ایتالیا برپا کرد. کتابش تا به حال به 30 زان ترجمه و میلیون‎ها نسخه از آن فروخته شده است.

 

در داستان این فیلم دوران کودکی، جوانی و بزرگسالی پسری به نام ماتیا و دختری به نام آلیس را که هر یک به گونه‎ای و خیلی زود در برابر آسیب‎ها و مشکلات زندگی قرار می‎گیرند، روایت می‎شود و راویان داستان دوقلویی هستند که حس خواهر و برادری میانشان کم‎رنگ شده است.

 

آلیس جراحت‎های وحشتناک ناشی از ورزش اسکی را که به طور ناخواسته آن را انجام می‎دهد تحمل می‎کند، به اندازه‎ای که حتی نزدیک‎ است کشته شود. او به اجبار پدرش ورزش اسکی را دنبال می‎کند و در یک صبح برفی که برای تمرین به میان برف‎ها رفته و هیچ تمایلی به بازی ندارد، در حالت خستگی و درماندگی تصمیم می‎گیرد از روی تپه‎های برفی پایین بیاید. این ماجراجویی موجب می‎شود او برای همیشه فلج شود.

ماتیا هم آسیب‎های احساسی-عاطفی داشتن خواهر دوقلوی عقب مانده‎اش را پس از این که او را در یک پارک رها می‎کند و خودش به جشن تولد می‎رود، به دوش می‎کشد. ماتیا همیشه از داشتن یک خواهر عقب افتاده خجالت می‎کشد. این ضربه‎ها بعدها نشانه‎هایشان را به صورت فیزیکی در زندگی هر دوی ان‎ها نشان می‎دهد.این دو در مدرسه هم مانند عددهای اول ریاضی با محیط اطراف بیگانه‎اند. با این وجود در مدرسه ارتباط ویژه‎ای با هم اما نه از نوع رمانتیک برقرار می‎کنند ولی پس از مدتی به ناچار از هم دور می‎شوند.

 

در تنهایی عددهای اول بازیگرانی چون ایزابلا روسلینی، آلبا روهر واچر، فیلیپو تیمی، مایوریتزیو دونادونی و لوکا مارینلی ایفای نقش می‎کنند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما