اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گوسفند سیاه اولین ساخته سلستینی در ونیز


آسانیو سلستینی یکی از معدود کارگردانانی است که برای اولین بار در شصت و هفتمین دوره فستیوال ونیز پای به این رقابت گذاشته است. نکته جالب در مورد او این است که گوسفند سیاه The Black Sheep اولین فیلم داستانی او پس از یک مستند خوش ساخت میباشد. فیلمنامه توسط خود سلستینی، اوگو چیتی و ویلیام لبیت به نگارش درآمده است. در بین این سه نویسنده تنها اوگو چیتی سابقه شرکت در این فستیوال را دارد. چیتی با فیلم Albergo Roma در سال 1996 جایزه کداک را از به خود اختصاص داده است.


وسفند سیاه The Black Sheep


گوسفند سیاه یکی از سه فیلم ایتالیایی حاضر در بخش مسابقه می‎باشد که داستانش در یک تیمارستان می‎گذرد. محوریت فیلم بر روی شخصیت نیکولا با بازی خود سلستینی است که به ناحق به تیمارستان فرستاده شده و سعی بر داشتن صبر می‎کند. این اثر مشکلات زیادی را برای او از نظر کارگردانی در فضای یک تیمارستان داشته است.

 

منتقدی از مجله اسکرین این فیلم را یک فیلم سبک برای این جشنواره قلمداد کرد ولی در انتهای نظرش گفت ولی من به حضور چنین فیلم‎هایی خوش بین هستم.

 

سلستینی از کارگردانان و بازیگران تئاتر است که با مونولوگ‎های خود در تئاتر به شیوه خاصی دست یافته است. در فیلم گوسفند سیاه به جز سلستینی، جیورجیو تیراباسیو و مایا سایا ایفای نقش کرده‎اند.

 


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما