اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پوتیچ سرگشتگی شخصی کارگردان در دهه هفتاد

 

پوتیچ Potiche درامی است که حکایت از روزهای تنهایی شخصی فرانکو اوزون دارد. البته او مایه‎هایی کمیک را به داستانش افزوده است. اوزون کارگردان کهنه کاری است که اغلب جشنواره‎های معتبر اروپا از برلین و جایزه سال اروپا گرفته تا ونیز و کن را تجربه کرده است اما هیچ گاه نتوانسته است جایزه اصلی این فستیوال‎ها را از آن خود کند. این بار با دو ستاره بزرگ سینمای فرانسه یعنی کاترین دنور و ژراردو دی پاردیو پای به فستیوال ونیز گذاشته است.

 

کاترین دنور در potiche


پتیچ با نگاهی به یک زندگی فرانسوی بورژوا در سال 1977 ساخته شده است. كاترين دونوو بازيگر قديمي فرانسه كه در بسياري از فيلم‎هاي اوزن با او همكاري داشته در نقش سوزان ظاهر شده است. وي همسر يك تاجر صنعتي صاحب نام است. او به كمك ازدواج با اين مرد، موفق مي‎شود نامزد رقابت‎هاي انتخاباتي پارلماني شده و بتواند وارد مجلس كشور شود. اين فيلم قصه روياها و جاه طلبی‎هاي یک زن است که در انتهای فیلم موقعیت اجتمعی خود را می‎یابد.

اوزون امیدوار است پس از اینکه با فیلم پنج ضربدر دو جایزه بخش جنبی ونیز را به دست آورد این بار با این درام انسان گرایانه جایزه اصلی ونیز را کسب کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما