اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گالري اثر با پنج هنرمند در راه آرت دوبي 2011


گالري «اثر» اسفندماه سال جاري با نقاشي،مجسمه و اينستاليشن‌هايي از پنج هنرمند جوان خود در پنجمين دوره از آرت دوبي 2011 شركت خواهد كرد.

 

 

رضا لواساني در اين مجموعه يك مجسمه از جنس پاپيه ماشه با عنوان «درخت زندگي» ارائه مي‌كند كه در ابعاد 143×180×34 ساخته شده است.

بابك روشني‌نژاد نيز با مجموعه «نه!تاريخ را فاتحان نمي‌نويسند،آن لعنتي را من مي‌نويسم -شماره 2» در اين رويداد جهاني حضور خواهد داشت.اين اثر يك تابلوي سه‌لته‌اي در ابعاد كلي 200×420 است كه با تكنيك رنگ و روغن روي بوم كار شده است.

صادق تير افكن نيز با اينستاليشن «معبد آتش» كه تركيبي از جباب‌هاي رنگي ،فلز و ريسه نور است،در اين نمايشگاه شركت مي‌كند.

اما ركسانا منوچهري از مجموعه «مواجهه» اثري بدون عنوان را در آرت دوبي به نمايش مي‌گذارد كه اين تابلو يك كار سه‌ لته‌اي نقاشي پشت فلكسي گلس با تكنيك نقاشي پشت شيشه است و در قابهاي چوبي با ابعاد

9×146×50 و 167×160×9 كار شده است.

آخرين اثر اين مجموعه مربوط به كاري از آزاده رزاق‌دوست مي‌شود كه از مجموعه «نامه‌ها» در ابعاد 180×130 با تكنيك رنگ و روغن و مداد روي بوم كار شده است.

گالري «اثر» در اين دوره از آرت دوبي 2011 در غرفه B7 آثار خود را ارائه خواهد كرد.

«آرت دبي» بزرگترين رخداد فرهنگي منطقه خليج فارس محسوب مي‌شود كه پنجمين دوره آن 16 تا 19 مارچ برابر با 25 تا 28 اسفندماه سال جاري در جميرا برگزار خواهد شد. 

اين رويداد به صورت مستقيم تحت نظر و حمايت شيخ محمد ـ حاکم دبي ـ قرار دارد.

همچنين در اين دوره از آرت دوبي ، يكي از گران‌ترين جايزه‌هاي تجسمي دنيا نيز از طرف موسسه «ابراج» به پنج اثر برگزيده اهدا مي‌شود.

آثار برگزيده سالهاي 2009 و 2010 نيز در موزه هنر و طراحي نيويورك و مجموعه هنري مارايا در شارجه به نمايش در آمده است.  گالري‌هاي اعتماد و ماه نيز از ديگر گالري‌هاي ايراني هستند كه با هنرمندان خود در اين رويداد حضور خواهند داشت.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما