اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه گروهی گرافیتی و چیدمان در گالری «من»


گالری «من» در تازه‎ترین نمایشگاه خود میزبان نمایشگاهی گرافیتی و چیدمان است.

 

گرافیتی ایرانیبه گزارش آکادمی هنر، گالری من از 21 بهمن تا 26 بهمن میزبان گرافیتی‎ها و چیدمان‎های هنرمندان جوان است که احمد گرانسر در مقدمه‎ای بر آن آورده است:

«دیوارنگاری از جمله هنرهایی است که میتوان گفت برای یک مکان خاص شکل میگیرد و هنرمندان خیابانی با ذوق خاصی محل آثار خود را در دیوارهای شهر، تیر چراغ برق،‌ و کیوسک ها «انتخاب» میکنند. به دلیل غیر قانونی بودن و از آنجا که این هنر نوعی خرابکاری محسوب میشود هنر بسیار شتابزده و اضطراب آوری است. شهرداری با سرعت عمل بالایی اقدام به محو کردن این آثار مینماید. هنرمندان خیابانی که در هنگام شب به خلق آثار خود میپردازند از اینکه در صبح آثارشان ناپدید شده باشد حیرت زده نمیشوند و فرصت نمییابند آن را ثبت کنند تا در شرایط بهتری از آن عکسبرداری کنند. نفیر یکی از این هنرمندان خیابانی است که از کار کردن در معابر پرتردد و خیابان های شلوغ ترسی ندارد. او مردم را مخاطب قرار میدهد و آ‌نها را با نوع هنر و موضوع آثار خود آشنا میکند. «از جنس خیابان» مجموعه ای از آثار دیوارنگاری نفیر است که در «نگارخانه من» به نمایش گذاشته خواهد شد. گرچه او ممکن است در مراسم افتتاحیه حضور نداشته باشد، ولی موضوع آثار او مورد توجه واقع خواهد شد. این نمایشگاه بر مشکلات اجتماعی از جمله کودکان کار، سوء مصرف مواد و فقر تاکید خواهد داشت»

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما