فراخوان طراحی حجمی روایت رستم و سهراب در شهرستان سبزوار

 

بنابر پاره اي اسناد متقن تاريخي، سبزوار به عنوان جايگاه نبرد اسطوره اي رستم و سهراب معرفي و در اين خصوص روايات و مباحث قابل توجهي مطرح شده است. وجود چنين مستندات تاريخي و اعتبار مبتني بر گسترش حوزه انديشه در شاهنامه از يك سو و پردازش و اثر گذاري نمادها در امر گردشگري از سوي ديگر بر آن داشت تا كه ماجراي رستم و سهراب به نحو مطلوب و حرفه اي تبديل به يك نماد هنري و فرهنگي گردد. از اين رو شوراي اسلامي شهر با همكاري شهرداري سبزوار در جهت معرفي شايسته شهر نگاهي ويژه به روايت رستم و سهراب داشته و براي رهيابي به اين هدف نسبت به تشكيل شوراي سياست گذاري اقدام و براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر روايت مذكور طي مسابقه اي با عنوان طراحي حجمي روايت رستم و سهراب بشرح زير برگزار مي گردد.

شرایط تحویل آثار:

1- ارتفاع نمونه جهت قضاوت: حداقل cm40 و حداكثرcm 60

2- مواد ساخت شده از مصالح مقاوم نظير: گچ، سفال، کامپوزیت، فلز، چوب، بتن و سنگ تهيه شده باشد بطوري كه در جا به جايي آسيب نبيند.

3- محل تحویل و قضاوت در تهران می باشد، متعاقباً محل دقيق آن اعلام خواهد شد.

جوایز:

با نظر هیئت داوران به شرح ذیل جوایز اعطاء می گردد:

نفر اول : 80 میلیون ریال

نفر دوم: 40 میلیون ریال

نفر سوم: 30 میلیون ریال


تا سقف دوازده اثر برگزيده ديگر كه به تائيد هيئت محترم داوران رسيده باشد مبلغ ده ميليون ريال پرداخت و اثر به شوراي سياست گذاري جهت نگهداري در موزه شهر و با نام صاحب اثر واگذار خواهد شد. كليه حقوق مادي و معنوي اين آثار متعلق به شهرداري سبزوار خواهد بود. نگهداري ساير آثار در موزه شهر منوط به موافقت شوراي سياستگذاري خواهد بود.


موارد قابل ذکر:

حق استفاده از تصاویر کلیه آثار تحویلی به دبیرخانه مسابقه جهت چاپ، بروشور،کاتالوگ و سایت برای برگزارکننده محفوظ خواهد بود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر