اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بیژن نعمتی شریف هنرمند نقاش و مجسمه ساز درگذشت

 

بیژن نعمتی شریفبيژن نعمتي شريف - هنرمند نقاش، مجسمه ساز و عروسك ساز پس از سال‌ها مبارزه با سرطان، بامداد  24 مرداد ماه  در منزل شخصي‌اش درگذشت.


به گزارش آکادمی هنر، بيژن نعمتي شريف كه چند سالي با تومور مغزي دست و پنجه نرم مي‌كرد، تيرماه سال جاري پيش با وخيم شدن حالش به بيمارستان «آتيه» تهران منتقل شد و سپس با دستور پزشك به منزل آمد و سرانجام در كنار مجسمه‌هاي رنگينش چشم از دنيا فروبست.

نعمتي شريف از سال 52 به استخدام كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان درآمده و حضورش تا سال 84 كه بازنشسته شد در اين مجموعه ادامه داشت. به نوعي بيشترين حضور او در عرصه فرهنگي و هنري به فعاليت در كانون باز مي‌گردد كه هم به عنوان مربي به كار آموزش مي‌پرداخت و هم طراحي و ساخت پروژه‌هاي عروسكي را بر عهده داشت.

او بعد از بازنشستگي به نقاشي روي آورد و به شكلي باورنكردني با فاصله كوتاهي از عروسك‌سازي و نقاشي به مجسمه‌سازي متمركز شد و تا امروز 16 نمايشگاه انفرادي برگزار كرده و در نمايشگاه‌هاي گروهي و بينال‌هاي داخلي و خارجي حضور داشته است.

بيژن نعمتي شريف كه شايد از آن دست مجسمه‌سازان و نقاشان كمتر شناخته شده باشد، تمام اين سال‌ها را بدون جنجال و حاشيه كار كرده و در عين حال يكي از پركارها در هنرش محسوب مي‌شود.


پيكر اين هنرمند ساعت 10:30 دقيقه چهارشنبه 25 مرداد ماه از مقابل خانه هنرمندان ايران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشييع مي‌شود.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما