اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

عکس ها و چیدمان شقایق مظلومی در گالری «آتبین»


شقایق مظلومی تازه‎ترین آثارش (عکس و چیدمان) را با نام «در میان» از 24 آذر تا 5 دی 1391 به گالری آبتین خواهد برد.در میان - شقایق مظلومی

به گزارش آکادمی هنر، پروژه «در- میان» در نواحی مختلف در نزدیکی مرز ایران عکسبرداری شده و به مفاهیم جابه‎جاشدگی و جغرافیای خیالی ارجاع دارد. ایده اصلی اثر باز می‎گردد به تجربه عزیمت و بازگشت و قرارگیری در وضعیتی دوگانه بینابین تعلق و عدم تعلق، وجود و فقدان و مانوس و نامانوس. عکس‎ها به شیوه موزاییک‎گونه عکاسی شده و سپس هم‎چون وضعیت ذهنی پاره پاره شده سرهم بندی شده‎اند، درحالی‎که تکه‎هایی دراین روند بازسازی خویشتن از دست رفته‎اند.

دکتر امیرعلی نجومیان دانشیار ادبیات انگلیسی دانشگاه شهیدبهشتی تهران در مقدمه‎ای بر این نمایشگاه می‎آورد :«آن‎چه یا آن‎که من هستم، نسبت نزدیکی دارد با جایی که در آن قرار دارم. من هویت خود را با وابستگی به فضایی جغرافیایی می‌سازم و باز می‌سازم و پس از مدتی فراموش می‌کنم که خود آن را ساخته‌ام. فضاهای جغرافیایی قلمروهای بسته، ثابت و خنثی نیستند، بلکه حامل دلالت‌های عاطفی و باورهایِ دنیای خیالی و ذهنی ما هستند.  دنیای مجموعه‎ی «در میان»، چشم‌اندازهای گسترده‌ای را به نمایش می‌گذارد که دوپاره شده‌اند. این دوپارگی بازنمایی ذهنی و عاطفی انسان‌هایی است که درون نوارهای سفیدی که ادامه هویت آنان هستند گرفتارند.»

بر اساس این گزارش علاقه‎مندان می‎توانند از 24 آذر تا 5 دی 1391 همه روزه از ساعت 16 تا 20 به آدرس خیابان ولی‎عصر (عج)، جنوب چهارراه پارک‎وی، کوچه خاکزاد، شماره 42، گالری آبتین مراجعه نمایند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما