اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دو عکاس ایرانی برنده جایزه جهانی ورلدپرس فتو ۲۰۱۳ شدند


ابراهیم نوروزی مدیرکل عکس، طرح و کاریکاتور خبرگزاری فارس و مجید سعیدی دیگر عکاس ایرانی در لیست برندگان جوایز ورلدپرس فتو ۲۰۱۳ قرار گرفتند.

 عکس ابراهیم نوروزی

ابراهیم نوروزی عکاس ایرانی و مدیرکل عکس، طرح و کاریکاتور خبرگزاری فارس در دو بخش موفق به کسب جوایز برتر این مسابقه جهانی شد که در بخش پرتره محیطی با گزارش تصویری «قربانیان عشق اجباری» جایزه اول این بخش را از آن خود کرد.


 

نوروزی در بخش پرتره صحنه‌ای نیز با مجموعه تصاویر عزاداران در مراسم چهل منبر خرم‌آباد جایزه دوم این بخش را نیز به خود اختصاص داد.

هم‌چنین مجید سعیدی دیگر عکاس خبری ایران  نیز با مجموعه عکس‌هایی با عنوان «زندگی در جنگ» جایزه دوم بخش موضوعات معاصر را از آن خود کرد.سعیدی پیش از این چند سال دبیر گروه عکس خبرگزاری فارس بود.

عکس‌های مجید سعیدی به زندگی افغان‌ها بعد از دوران جنگ اختصاص داشت.

ابراهیم نوروزی که هم‌اکنون به عنوان مدیرکل عکس خبرگزاری فارس فعالیت دارد، سال گذشته نیز با مجموعه عکس‌هایی با موضوع مراسم اعدام قاتل سریالی زنان در قزوین و اعدام چهار نفر از عاملین حادثه تجاوز گروهی در خمینی‌شهر به عنوان برگزیده دوم بخش «موضوعات معاصر»  «ورلدپرس» انتخاب شد.

ورلدپرس فتو،‌ جایزه‌ای جهانی است که از آن به عنوان اسکار عکاسی یاد می‌شود و معتبرترین مسابقه عکس خبری در جهان به حساب می‌آید.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما