اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نامزدهای نهایی جایزه «جادوی ایرانی» معرفی شدند

 

مجموعه آثار 19 هنرمندد  برگزیده رویداد  magic of persia contemporary art prize از 18 تا 23 مارس 2013 (28 اسفند تا سوم فرودین) در مجموعه FN DESIGN دوبی به نمایش درمی‌آید.

magic of persia 2013

به گزارش آکادمی هنر، اسامی 19 نامزد نهایی دریافت جایزه «جادوی ایرانی» به این شرح می باشد.

 

 

بر این اساس 19 هنرمند ایرانی که در داخل و خارج از کشور اقامت دارند و به فعالیت در عرصه هنرهای تجسمی می‌پردازند شامل: کلودیا پروانه جبار (Claudia Parvaneh Djabar)، شیما اسفندیاری، نگار فرجیانی، آرش فایض، آذین فیض‌آبادی، فرهاد فزونی، آرش حنایی، فرزانه حسینی، مریم ایرانی‌پناه، محمود محرومی، ساناز مزینانی، پیام مفیدی، بیژن موسوی، هانی نجم، محمدحسن نیکبخت، آناهیتا نوروزی، فواد رهنما، بهنام صدیقی و پرهام تقی‌اف اعلام شد.

این جایزه با عنوان «MOP CAP» که در نوع خود نخستین جایزه جهانی خاص هنرمندان ایرانی محسوب می‌شود‌‌، پژوهشی در جهت شناسایی نسل جدید هنرمندان معاصر تجسمی است و فرصت نمایش آثار آن‌ها را فراهم می‌کند تا از این طریق بتواند سهمی قابل توجه در پیشرفت فرهنگ و هنر ایرانی در سطح بین‌المللی داشته باشد.

نشست «دورنمای هنر معاصر و مدرن ایران» با نقد و بررسی آثار هنرمندان ایرانی راه یافته به مرحله نهایی جایزه «جادوی ایرانی» در موزه بریتانیای لندن برگزار شد.

اسامی هفت هنرمند برگزیده نیز در 18 مارچ 2013 (28 اسفند سال جاری) اعلام خواهد شد.

آثار شرکت کنندگان واجد شرایط که به صورت اینترنتی ارسال شده بود توسط شورایی متشکل از «فرشته دفتری»، «حمید سوری» و «نگار عظیمی» مورد بازبینی قرار گرفت.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما