نمایشگاه ولفگانگ لیب با نام «گرده فندق» در موزه هنر های مدرن نیویورک

نمایشگاه گردافشانی ولفگانگ لیب در موزه هنرهای مدرن نیویورک با نام «گرده فندق» بر پا شده است.

Pollen-from-Hazelnut-Wolfgang-Laib

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، لیب در موزه هنرهای مدرن نیویورک به برانگیختگی با استفاده از فضایی که در آن نور زرد می درخشد، می پردازد. او فضای داخلی موزه را مانند خلوتگاه خود شبیه یک رحم می داند. لیب این آثار را برای این ساختمان به صورت ویژه خلق می کند.


 

گردافشانی ولفگانگ لیب، بزرگترین گردافشانی هنری در تاریخ است.اندازه این گرده‎هایی که ولفگانگ بر روی زمین غربال می‎کند حدود 21*18 فوت است.

لیب متولد 1950 در آلمان است و گرده‎های این نمایشگاه توسط خود او و از محیط اطراف منزل و استودیو محل کارش که در یک روستا در جنوب آلمان قراردارد، از سال 1990  جمع آوری شده است. از اواسط دهه 1970 او به خلق مجسمه‎های گوناگون و راه‎اندازی نمایشگاه‎های مختلف پرداخت، اما بسیار آرام و بی سر و صدا عمل می‎کرد. آثار او معمولا از یک یا مخلوطی از دو عنصر طبیعی مثل شیر، سنگ مرمر، گرده گیاه، برنج و موم عسل تشکیل شده‎اند و دلیل این انتخاب از سوی وی، خلوص آن‎ها و هم‎چنین وابستگی نمادین ما به طبیعت است. پیش رفتن در مسیری که بیش از 30 سال است که توسط او ادامه دارد. لیب از این طریق به تقویت عناصر ذاتی و فرآیندهای موجود در طبیعت می‎پردازد. او اظهار داشت که گرده گیاه آغاز بالقوه زندگی در سیاره ماست. لیب به سادگی، زیبایی و پیچیدگی این گرده‎ها اشاره می‎کند و می‎گوید: «این گرده‎ها معانی زیادی را در خود پنهان دارند و فکر می‎کنم هر کسی که زندگی می‎کند می‎داند که گرده گیاه بسیار مهم است.»

بر اساس این گزارش نمایشگاه ولفگانگ لیب از 23 ژانویه 2013 افتتاح و تا 11 مارس ادامه خواهد داشت. چیدمان این آثار توسط لیلین تُنِ و همکاری کیوریتور دیگری به نام آن تمکین زیر نظر هنری کراویس انجام شده است.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر