اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه میرو کوی زومی با نام «پروژه 99» در موزه هنرهای مدرن آمریکا

 

میرو کوی زومی هنرمند ژاپنی متولد سال 1976 میهمان موزه هنرهای مدرن آمریکا است.

 

Meiro Koizumi


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، زومی هنرمندی است که بیشترین آثارش در دو حوزه ویدئوآرت و پرفورمنس است. میرو مجموعه‌ای از آثار بسیار جالب و تاثیرگذار را که به پویایی و جاری بودن قدرت در مقیاس خانواده تا جامعه می‌پردازد را به نمایش در می‌آورد و سوالاتی راجع به سیاست و روانشناسی را بررسی می‌کند. او در این کار در واقع خود و عملکرد خود را ارزیابی می‌کند، هم‌چنین بینندگان را با رقص‌های عاشقانه و حرکات زیرکانه دست خود، درگیر می‌کند.

 


کوی زومی به خلق آثاری می‌پردازد که درخط مبهم و پیچیده میانی بین بی‌رحمی و قساوت و طنز، بی‌طرف مانده است. اولین نمایشگاه انفرادی او در آمریکا با نام «پروژه 99» بر پا می‌شود. پروژه 99 شامل گزیده‌هایی از طرح‌های اولیه او در نمایشگاه "ضعف در دید " (2011) است. طرح‌های میرو بسیار جاه‌طلبانه و در عین حال ماهرانه و به روز است.


کاوش و تحقیق درباره ایده "نابینایی" هم از منظر فیزیکی و هم از منظر فلسفی، توسط او انجام شده که چکیده‌ای از این تحقیقات را در دو طرف پرده نمایشی که در موزه قرار دارد می‌توان مشاهده کرد. این ایدة نمایش تحقیقات روی پرده نمایش، از نگاه اجمالی بازدیدکنندگان به آن، جلوگیری می‌کند. این رویداد با دو اجراگر که پیش می‌رود که به صورت مداوم به اجرای صحنه‌هایی از جنگ جهانی دوم و رویدادهای آن در کشورش می‌پردازد و در حالی که این عمل تاریخ گذشته را به یاد می‌آورد، صحنه‌های دیگر به هشدار درباره فاجعه قریب الوقوع مربوط به تاسیسات اتمی فوکوشیما اختصاص دارد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما