خانه هنرمندان میزبان دو نمایشگاه عکس و آلات هنری

نگارخانه‌های خانه هنرمندان سال 92 را با برگزاری نمایشگاه نخستین جشنواره بین‌المللی عکس خیام و نمایشگاهی از ابزار آلات هنری هنرمندان آغاز کرده‌اند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، در این جشنواره 15 هزار و 200 قطعه عکس از دو هزار و 400 شرکت کننده از 76 کشور جهان هم‌چون ژاپن، استرالیا، ایتالیا، فرانسه، کانادا، آلمان، ترکیه، نروژ، آمریکا، فنلاند، سوئد، مجارستان، بنگلادش و سوئیس در سه نگارخانه بهار، تابستان و زمستان خانه هنرمندان ایران به نمایش در آمده است.

 

جشنواره بین المللی عکس خیام، نخستین جشنواره بین المللی عکس ایرانی است که زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (FIAP) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

در این نمایشگاه 150 تابلو از آثار برگزیده جشنواره خیام در نگارخانه های بهار، تابستان و زمستان در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت و سایر آثار نیز به صورت اسلاید شو به نمایش در خواهند آمد.

آیین افتتاح نخستین جشنواره بین المللی عکس "خیام" و همچنین مراسم رونمایی از کتاب و لوح فشرده این جشنواره،روز گذشته (جمعه) با حضور سفرای کشورهای دانمارک، نروژ و مجارستان، در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

علاوه بر این نمایشگاهی از ابزار آلات هنری هنرمندان نامی کشور از سوی نگار رناسی و محسن فاتح پور، با عنوان " نگهی گم شده در پرده رویایی دور "در نگارخانه نامی خانه هنرمندان ایران برپا شده است.

در این نمایشگاه که تا 23 فروردین ماه ادامه دارد، 14 مجموعه هنری از ابزار آلات و ادوات هنری هنرمندان نامی همچون آیدین آغداشلو، احمد اسفندیاری، محمد ابراهیم جعفری، ایران دررودی، نصرت الله مسلمیان و پرویز کلانتری که گاه الهام بخش آنان در خلق آثار هنری فاخر و ماندگار شده است، با ترکیب و قالبی هنری به نمایش درآمده است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت 14 تا 21 روزهای یاد شده به نگارخانه "نامی" خانه هنرمندان مراجعه کنند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر