اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه عکس آثار عزیز ساعتی با نام « با کیمیایی در تهران»

 

عزیز ساعتینمایشگاه عکس‌های عزیز ساعتی با نام «با کیمیایی در تهران» در گالری «گلستان» برگزار می‌شود.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، این نخستین نمایشگاه عکس عزیز ساعتی در گالری گلستان خواهد بود و عزیز ساعتی در این نمایشگاه 25 عکس از فیلم‌های مسعود کیمیایی با محور شهر تهران را به نمایش خواهد گذاشت. این سومین نمایشگاه عکس عزیز ساعتی در یک سال اخیر است براساس فیلم‌های سه کارگردان که شهر تهران در فیلم‌های آن‌ها سهم پر رنگی دارد برپا می‌شود. پیشتر نمایشگاه عکس‌های او با محوریت فیلم علی حاتمی و بهرام بیضایی در گالری «آریا» و «شماره 6» برپا شد.

به گفته ساعتی؛ "تهران کیمیایی، بالای شهر و پائین شهر دارد و بسیار ملموس است؛ از کوچه دردار، و بازارچه نواب، خیابان فردوسی گرفته تا نیاوران و فرمانیه و زعفرانیه. او اهل دکور و دکورسازی نیست. تهران را خوب می‌شناسد و در فیلم‌هایش از خانه‌ها و خیابان‌ها و محله‌های موجود ‌‌نهایت استفاده را می‌کند. کیمیائی دیالوگ‌هایش را جوری می‌نویسد که در یاد مردم عادی و روشنفکر می‌ماند."

با این که عزیز ساعتی فیلمبرداری خوانده اما به عنوان عکاس فیلم فعالیت حرفه اش را آغاز و تدوام بخشیده او در این خصوص می گوید:"لذت کار کردن با کارگردان‌های باتجربه فرصتی بود که عکاسی به من می‌داد. این طوری می‌توانستم یاد بگیرم و تجربه کنم فکر می‌کردم با فیلمبرداری این امکان را از دست بدهم. چرا که در کنار این کارگردان‌های بزرگ با استقلال کامل و دلخوشی عکس‌هایم را می‌گرفتم و چیزهای زیادی هم می‌آموختم."

 

این نمایشگاه از تاریخ 30 فروردین تا 4 اردیبهشت 92 در گالری گلستان برپا خواهد شد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما