اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

فراخوان نخستین جشنواره عکاسی بافت تاریخی تهران

 

جشنواره عکاسی بافت تاریخی تهران

نخستین جشنواره عکاسی بافت تاریخی«تهران» از 9 تا 17 خردادماه در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، سازمان زیباسازی شهر تهران با مشارکت کمیته پیگیری خانه‌های تاریخی تهران، گروه معماران آرل، دفتر نماینده شهردار تهران در هیئت امنای اماکن تاریخی، موزه‌ها و میراث فرهنگی و ستاد گردشگری شهر تهران، خانه هنرمندان ایران، کمیسیون ملی یونسکو ایران، کمیته ملی موزه های ایران (ICOM)، انجمن عکاسان میراث فرهنگی و بنیاد فردوسی با هدف صیانت از میراث ارزشمند تاریخی تهران، ثبت و انعکاس آن، نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس بافت تاریخی «تهران» را برگزار می کند.

 

 نمایش جلوه‌های خاص از حیات اجتماعی در بافت تاریخی تهران ،نشاط، صمیمیت و جنب و جوش در محله ها، امید و عشق به زندگی در محلات قدیمی تهران، معرفی جاذبه های تاریخی- گردشگری، حفظ آثار تاریخی در بافت تهران، نگاه مسئولانه مردم و مدیران در قبال پاسداشت بافت تاریخی تهران، اثر بخشی بافت تاریخی در هویت دادن به جامعه، نمایش جلوه‌های معماری در بافت تاریخی تهران،نگاه به مرمت ها و تخریب ها،آسیب شناسی بافت های فرسوده و نگاه به آسیب رسانی به بافت‌های تاریخی و ارزشمند از موضوعات محوری این جشنواره است.

 از میان آثار رسیده به دبیرخانه، حداکثر ۱۰۰ اثر برای نمایشگاه و چاپ در کتاب انتخاب می‌شود. از میان آثار راه یافته به بخش نمایشگاه به ۵ اثر برگزیده لوح افتخار جشنواره و جوایزی به شرح ذیل اهدا خواهد شد:

 - نفر اول: لوح افتخار+ تندیس جشنواره + ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی و جوائز نفیس فرهنگی دیگر

- نفر دوم: لوح افتخار+ تندیس جشنواره + ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی و جوائز نفیس فرهنگی دیگر

 - نفر سوم: لوح افتخار+ تندیس جشنواره + ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی و جوائز نفیس فرهنگی دیگر

 - نفر چهارم: لوح افتخار + تندیس جشنواره و جوائز نفیس فرهنگی دیگر

- نفر پنجم: لوح افتخار+ تندیس جشنواره و جوائز نفیس فرهنگی دیگر

 در این جشنواره کار داوری آثار را مهرداد اسکویی، سعید محمودی ازناوه، مجید ناگهی، سید احمد محیط طباطبایی، عبدالکریم بابارضا برعهده دارند و  علیرضا قهاری و احسان اسعدی به عنوان کارشناس و مشاور معماری در کنار داوران حضور دارند.

 دبیر هنری جشنواره محمد ابراهیم صافی و دبیر اجرایی آن سجاد عسگری است.

از دیگر حامیان این جشنواره، مجموعه نورنگار، لابراتوار دیده‌گان، بنیاد فردوسی، خانه فعالان مجازی شهر تهران، انجمن مفاخر معماری ایران، عکاسخانه شهر، خانه فرهنگ جاودان، پایگاه خبری ایران بزرگ و موسسه مطالعات اقتصاد و شهر هستند.

علاقه‌مندان می توانند تا 21 اردیبهشت ماه 1392 آثار خود را به نشانی تهران، بلوار میرداماد، میدان محسنی، خیابان بهروز، کوچه چهار، پلاک 6، واحد 2 شرقی ارسال کنند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما