اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گالری دی میزبان نقاشی‌ها و مجسمه‌های زنده یاد مهدی سحابی

 

 

مهدی سحابیگالری" دی" پس از هشت ماه تعطیلی به دلیل جابه‌جایی، نخستین نمایشگاه خود را در مکان جدید و در سال جدید با آثاری از زنده‌یاد مهدیسحابی هنرمند نقاش، مجسمه‌ساز و مترجم آغاز کرده است.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، فریال سلحشور مدیر گالری "دی" ایده این نمایشگاه را در حدود یک سال ونیم پیش دانست که هادی سحابی برادر هنرمند فقید درخواست یک نمایشگاه از آثار این زنده‌یاد را داشته است.

گالری دی با توجه به جا به این که جابه‌جایی گالری برپایی این نمایشگاه را به سال جاری موکول کرد و به این ترتیب اولین نمایشگاه در فضای جدید گالری به آثار این هنرمند اختصاص یافت.

 بر اساس این گزارش، قرار است در این نمایشگاه حدود 35 تابلو نقاشی و 20 مجسمه مربوط به دوره‌های کاری مختلف مهدی سحابی به نمایش گذاشته شود که شامل مجموعه آثار این هنرمند تا سال‌های آخر عمر ایشان از جمله ماشین‌ها،‌ پرتره‌ها، مجسمه‌هایی از پرنده‌ها و ستون‌های چوبی  است.

نمایشگاه آثار نقاشی و مجسمه زنده‌یاد مهدی سحابی تا 9 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری دی به نشانی خیابان ولیعصر، روبه‌روی پارک ملت، خیابان عاطفی، پلاک 130 زنگ یک برپاست.در ضمن یادآور می شویم گالری دی شنبه‌ها تعطیل است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما