اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه عکس دومینو در گالری راه ابریشم

 

علی ناجیان و رامیار منوچهرزاده  دومینو

"دومینو" عنوان نمایشگاهی از عکس‌های علی ناجیان و رامیار منوچهرزاده است که جمعه ۶ اردیبهشت ماه در گالری"راه ابریشم" برپا می‌شود.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، گالری راه ابریشم که تنها گالری تخصصی در زمینه برپایی نمایشگاه‌های عکس است، روز جمعه 6 اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه عکسی با عنوان "دومینو" خواهد بود. علی ناجیان و رامیار منوچهرزاده در یادداشتی درباره این نمایشگاه مشترک نوشته‌اند:

 

دومینو تصویر ترس‌هایی ا‌ست که بر ما رفته در زمانه‌ پر از تهدید و التهاب تاریخ مان. روایتی‌ است از تجربه‌های گذشته‌ پشت سر و هراس آینده‌ هنوز نرسیده. ترکیبی ا‌ست از وحشت و رنجی که به ناچار دوباره روزی، جایی، چون آوار بر سرمان می‌ریزد. شاید کابوس انتظار اتفاق بهتر باشد از خود اتفاق. این‌جا خاورمیانه است، زندگی کردن راحت نیست و تاریخش پر است از جنگ. نتوانستیم ناظر بی‌غرض باشیم. هر یک از این بازسازی‌ها نشانی از ما در خود دارد. یک‌بار آماده  مرگ بودیم، یک‌بار در حال گریز و یک‌بار بر بستر جسد، ترس‌مان را به خشم بدل کردیم. میدان نبرد جای ما نبود، شاید آینده‌ نزدیک ما باشد؛ ولی تجربه‌ جنگ، تجربه‌ هر دوی ما بود، تجربه‌ همه‌ ماست.

علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می‌توانند از روز  شنبه تا چهارشنبه ساعت 15 تا 19 و پنجشنبه‌ و جمعه از 16 تا 20 به گالری راه ابریشم واقع در خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، نبش فروشگاه شهروند، شماره 103 مراجعه کنند. این نمایشگاه تا 23 اردیبهشت‌ماه در گالری راه ابریشم ادامه دارد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما