اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه آثار خوشنویسی با زیورآلات امیرحسین دلبری در پاریس برپاست

 

 

 

 

 گالری«شمس» و گالری «نیکول فلامل» نمایشگاهی از آثار خوشنویسی با زیورآلات امیرحسین دلبری را در پاریس به دیوار برده است.

امیرحسین دلبری

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، این نمایشگاه که از ۲۵ آوریل (5 اردیبهشت) آغاز شده است، تا دوم می 2013(12 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

 

 امیر حسین دلبری متولد 1361 سبزوار، از 9 سالگی شروع به آموختن خوشنویسی کرد و در سال‌های بعد سفال‌گری و حجم را فرا گرفت و از سال 1377 جواهر سازی را شروع کرد.  این هنرمند از همان ابتدا سعی در خلق آثاری نمود که روح ایرانی داشته باشد و علاوه بر طراحی و ساخت جواهرات شروع به تحقیقات وسیع در زمینه جواهرات ایران و تاریخچه آن کرد.

 وی همچنین مجموعه کتاب‌هایی را در دست چاپ دارد که در آنها به بررسی شیوه‌های جواهر سازی پرداخته است.  از جمله فعالیت‌های دلبری می‌توان به برپایی نمایشگاه‌هایی در کانادا، هندوستان و همچنین دستیاری پرویز تناولی در ساخت جواهرات اشاره کرد.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما