پرواز داوینچی بر فراز برزیل

 

چهارده اینستالیشن مهم کای گو کیانگ

چهارده اینستالیشن مهم کای گو کیانگ- هنرمند مفهومی چینی تبار- در مرکز فرهنگی بانکوی شهر سائوپائولو به نمایش در آمده است.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، پس از این‌که اینستالیشن  اخیر کای گو کیانگ در شهر برازیلیا با استقبال سیصد هزار نفری روبرو شد؛ این نمایش، شامل 14 اثر چند قطعه ای به سائوپائولو منتقل و تا دوم تیرماه  نود و دو، در فضای داخلی و بیرونی مرکز بانکوی این شهر رودرروی علاقه مندان قرار گرفت.

 

این پروژه که بر اساس طرح های علمی لئوناردو داوینچی اجرا شده شمایلی بازیگوشانه از داوینچی را در خیابان های شلوغ سائوپائولو در برابر عابرین عرضه می کند. این در حالی ست که پرواز کایت ها و هواپیما بر فراز این پروژه، یا تردد اتومبیل ها و عابرین به بخشی انضمامی از پروژه ی داوینچی مبدل شده است.

مارسلو دانتاس- کیوریتور بنام این نمایش می‌گوید: کیانگ، مجسمه ساز سناریوهاست، او نادیده ها را دیدنی می کند؛ خاطرات لحظاتی که هرگز وجود نداشته اند را مجسم می کند، و بیگانه ها را به زمین می آورد اما هرگز به آن ها یاد نمی دهد چگونه بر زمین فرود آیند. امروز، در دنیای هنر معاصر، هنر کیانگ جایگاهی را اشغال کرده که تنها متعلق به خود اوست.تجربه ی این هنرمند قادر است تا مرزهای میان تماشاگر، مجسمه و چیدمان را در نوردد. در مجموع می توان چنین گفت که اثر کیانگ به مثابه ی پلی ست میان جهان واقعی و جهان متصور.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر