نمایشگاهی از عکس‌ها و آثار دو هنرمند ایرانی در گالری پروژه‌ی متحدان در دبی برپاست

 

نمایشگاه از بیرون یا عکس

از بیرون یا عکس (From outside or otherwise) در گالری پروژه‌ی متحدان (Mottahedan Projects) نمایشگاهی دو نفره از آثار دو هنرمند جوان ندا ظرف‌ساز و کلودیا پروانه‌جباری است.

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، عنوان این نمایشگاه مخاطب را برای رهایی از بیرون و یا برعکس درون خود بر می‌انگیزد و برای ورود به فضایی مشترک دعوت می‌کند، رویایی از انسانیت وسیع که بی حد و مرزی‌اش را از یک دهه در زمان وام گرفته است.

 

کلودیا جباری با اثر هتل بزرگ جباری (Grand Hotel Djabbari) و چیدمان در انبار (In Storage) با پرداختن به طبیعت ایران به صورت جنبشی بازیافتی اشاره به ساختار شکنی، بازسازی و اضمحلال می‌کند. هتل جباری در خدمت فراخوانش یک زیبایی رویایست در جهت کمال خواسته، سمبلی از یک گذشته‌ی ایده آل است که باید در مقابل واقعیت حال فرو ریزد.

 ویدئو و مجموعه‌ی هشت عکس-چیدمان اندیشه‌ای برای علت (The Notion of Reason) به همراه مجموعه‌ی چی‌چست (Chichast) با سیزده اثر، سری آثاری از ندا ظرف ساز است که عنوانش الهام گرفته از نام قدیم دریاچه ارومیه در شمال غربی ایران است.

چی‌چست، به معنای تابش اشاره به درخشش و انعکاس رسوبات نمک دریاچه دارد. این سری آثار نمایشی از عکس- چیدمان‌ها و ویدئو-اجرا است که به صورت چند مجموعه ارائه شده است.

 این هنرمندان پیچیدگی ارتباط ما با فضای اطرافمان را مطرح می‌کنند. شکل دادن محیط به عنوان مجموعه‌ای از یادها و یا برعکس.

 آن‌ها با محک زدن محدودیت و اشتباه در تصورهای ما، امکان واضح‌تری را در هنر پیش می‌کشند.

این نمایشگاه از ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰ آوریل ۲۰۱۳) در گالری پروژه‌ی متحدان در دبی-امارات افتتاح شده است و تا ۱۰ خرداد (۳۱ مه) ادامه دارد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر