اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

از محصص تا کیفر

 

 

فریدالدینفریدالدین  از جمله هنرمندان معاصری ست که با مدیوم طراحی و فی البداهگی مفهومی، کلنجار رفته  و سال هاست در گوشه ای از شهر قم  به ابعاد میان رسانه ای این کنش تجسم بخشیده است. در آثار او پژواک رویکردهای گوناگونی از هنر مفهومی تا طراحی معاصر آلمان و نقاشی نیم قرن اخیر  آمریکا به گوش می رسد. هم چنان که در همه این احوالات  ردپایی هست از هویت جویی هایی که لاجرم رنگ و بوی بومی گرایی گرفته اند. خودش را وامدار هنرمندان متنوعی از محصص تا مسه می داند و معتقد است آنچه امکان  گسترش طراحی در فضای معاصر را ممکن می سازد وجوه  تعاملی این رسانه ی نوپدید است.

 

فرید الدین دربارة تداخل تجربیات متنوع در آثارش می گوید:  «لحظه هایی که کار می کنم به هیچکس فکر نمی کنم الا خودم،  وقتی کار نمی کنم  بعضی های دیگر به خاطرم می آیند؛ دلیل روشن حضور این بعضی ها را نمی دانم، می آیند، می نشینند، چیزی به جا می گذارند و می روند؛ ماردن ، فینچر، تامبلی، محصص، کیفر، مثقالی، ریشتر، هدایت، هدفیلد، زنده رودی ، گالوب ، شجریان، لیبرن، سپهری، وول ، یکتایی، پالکه، درخشانی، بازیلیتز ، ارمجانی ، پنک، اولن ، کلمنته ، آرمسترانگ ،گلستان ،  مسه و خیلی های دیگر.»

 

گالری هما و گالری شیرین  در نظر دارند  برای پیشنهاد فضای طراحانه و تقویت نمونه های میان رشته ای ، نمایش هایی از این دست را در برنامه های سالانه ی خود بگنجانند؛ مشاهده ی قطعاتی از فریدالدین از نخستین این رخدادهاست. علاقه مندان برای مشاهدة این دو نمایش همزمان، می توانید از تاریخ 20 اردیبهشت تا پایان همین ماه به دو گالری شیرین و هما مراجعه کنند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما