اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تنها پنج روز تا «آکشن روم لندن» مرتبط با هنر خاورمیانه

 

اثری از فربد مرشدزاده حاضر در حراج لندن

حراج لندنی وابسته به ساتبیز چند روز دیگر با آثاری مربوط به خاورمیانه کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، «آکشن روم لندن» The Auction Room یکی از موسسات اقتصاد هنر مرتبط با ساتبیز است که حراج‌های خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کند؛ این موسسه توسط جورج بیلی و لوسیندا لایث پایه گذاری شده و چند سالی است سعی دارد در حوزه‌ی هنر خاورمیانه‌ای نقشی جدی داشته باشد.


آکشن روم لندن حراج ایران و عربی تابستانه‌اش را ساعت 19 روز 28 شهریور (پنج روز دیگر) برگزار می‌کند. علاقه‌مندان جهت مشاهده‌ی نزدیک این قطعات می توانند از 26 این ماه به  آدرس لندن، شماره 28 خیابان کُرک  مراجعه کنند.  برای مشاهده آثار و قیمت پایه آن‌ها اینجا را کلیک کنید.

این دوره که به اهتمام جانت رادی گردآوری شده مجموعه‌ای است از چندین نسل از هنرمندان خاورمیانه. او درباره‌ی چرایی برگزاری این حراج منطقه‌ای می‌گوید: «در سال‌های اخیر تمایل عظیمی نسبت به خاورمیانه به وجود آمده در حالی‌که دسترسی به این منطقه چندان آسان نیست، تصمیم گرفتیم با این کار فاصله‌ی میان این علاقه مندی و منبع دور از دسترس را کوتاه کنیم.»

در میان این کلکسیون، آثار ایرانی خسرو حسن زاده، عذرا عقیقی، پرویز تناولی، شادی قدیریان، رضا درخشانی، باربد گلشیری، شیرین نشاط، عباس کیارستمی، برادران حائری زاده  و احمد مرشدلو به چشم می‌خورد. از میان هنرمندان عرب نیز لالا اسایدی از مراکش، احمد مطر از عربستان،  قدا عامر از مصر و احمد السودانی از عراق از نام های آشنای بین المللی هستند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما