اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

استقبال کم‌سابقه چهره‌های مختلف هنری از یک نمایشگاه ویدئو، اودیو اینستالیشن

 

نام من سرخ 

نمایشگاه «نام من سرخ» اثری از علی اتحاد جمعه 11 بهمن‌ماه 1392 میزبان بیش از 500 علاقه‌مند به هنر بود.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، «نام من سرخ» بیست و یکمین قسمت از «مجموعه رازورزی» از آثار علی اتحاد است. این مجموعه حکایتی دنباله دار است که هر قسمت از آن در عین استقلال به قسمت های قبلی ربط دارد. «نام من سرخ» قسمت اول از سه گانه ای است که «گنج سوخته» نامیده می شود. قسمت بعدی گنج سوخته با عنوان «مرثیه ای برای کتابسوزی ها» بهار سال آینده در برابر مخاطبان قرار خواهد گرفت.

 

 

این نمایشگاه ویدئو، اودیو اینستالیشن ساعت 17 تا 21 آدینه 11 بهمن‌ماه در گالری خاک افتتاح شد و هنرمندان و فرهیختگانی چون دکتر فردوس حاجیان، دکتر مهدی مقیم نژاد، مهدی احمدی، محمد پرویزی، محمدحسین عماد، دکتر محمدباقر ضیایی، امیر انوشفر، واحد خاکدان، یاسمین سینایی، شیوا ابراهیمی، مریم مقدمی، امیرحسین جهددوست، امیر راد، سمیرا علیخان‌زاده، یغما گلرویی، رامین اعتمادی بزرگ و ... در کنار علاقه‌مندان بی‌شمار هنر از نمایشگاه دیدن کردند.

 

در ویدیوهای این نمایشگاه، نیکو ترخانی و علی اتحاد به عنوان اجراگر ایفای نقش کرده اند. این نمایشگاه تا بیست و یکم بهمن ماه ادامه خواهد داشت و مجری طرح آن آناهیتا آرت استودیو بود.

 

علی اتحاد هنرمند٬ منتقد٬ کیوریتور و نویسندة حوزة تجسمی٬ نزدیک به ده سال پیش کار خود را آغاز کرده است. نوشته ها و نقدهای اتحاد به جز ایران در مجله ها و روزنامه های انگلیسی زبان جهان نیز به چاپ رسیده اند که از آن جمله می توان به «کانتمپوراری پرکتیسز» و «دیلی استار» اشاره کرد.  او که تحصیلات خود را در رشتة سینما در دانشگاه هنرِ تهران به پایان برده است؛ همواره تلاش کرده تا در کار خود گسست میان نمایش و هنرهای تجسمی را از میان بردارد، مطالعات حوزة تاریخ و حکمت شرق را با موارد یادشده بیامیزد و در نهایت اثری واحد از دل آن بیرون بکشد.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما