اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مستندی درباره غلامحسین نامی در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران

 

غلامحسین نامی

پنج فیلم مستند در دومین روز فیلم های مستند ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر نمایش داده می شود.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، فیلم های "غلامحسین نامی و گروه آزاد نقاشان و مجسمه سازان" ( امیر حسین بهبهانی)، "قلم مو" (بهروز باقری)، "میراث اردشیر" (حسن نقاشی)، "راز یک مجسمه" (فرشاد اکتسابی) و "میراث" (مازیار مشتاق گوهری) در دومین روز فیلم های مستند ششمین جشنواره تجسمی فجر از ساعت 15 تا 19 روز یکشنبه 27 بهمن در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.


"غلامحسین نامی و گروه آزاد نقاشان و مجسمه سازان" پرتره ای از غلامحسین نامی؛ نقاش است و "قلم مو" درباره هوشنگ جزی زاده؛ هنرمند مینیاتوریست و نگارگر است که با موی طبیعی گربه، خار خارپشت و شاه بال کبوتر قلم موهای منحصر به فردی می¬سازد که ساخت این نوع قلم موها رو به فراموشی است.


"راز یک مجسمه" به کشف مجسمه داریوش در خرابه¬های باستانی شوش توسط باستان شناس فرانسوی؛ «ژان پرو» و "میراث اردشیر" به بررسی معماری و نقوش ایران باستان و تاثیر آن بر معماری و نقوش مساجد اسلامی ایران می پردازد."میرزا" هم مستند – پرتره ای درباره عکاس بلوچ؛ «میرزا نیک محمد الله بخش زاهدانی» معروف به «میرزا نیک محمد شه بخش» است.

فیلم های مستند ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر 26 تا 30 بهمن از ساعت 15 تا 19(3تا 7 عصر) در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می شود.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما