اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

تایید ضمنی حدسیات مربوط به هویت بنکسی

 

پژوهشگران بریتانیایی یک حدس در خصوص هویت بنکسی، هنرمند ناشناس گرافیتی، را تایید کرده‌اند. پژوهشگران در دانشگاه کویین‌ مری لندن با استفاده از تکنیک آماری "هویت‌یابی مبتنی بر مکان" (geographical profiling) و با بررسی شیوه توزیع گرافیتی های معروف بنکسی، هنرمند بریتانیایی، حدسی را که پیشتر درباره هویت این هنرمند زده شده بود، تایید کرده اند.

 
بر اساس این تحقیقات، بنکسی ممکن است فردی به نام رابین گانینگهام باشد. نخستین بار روزنامه دیلی میل در سال ۲۰۰۸ نام رابین گانینگهام را مطرح کرده بود. با وجود پنهان بودن هویت بنکسی، در سال های گذشته، آثار کمابیش سیاسی این هنرمند در خیابان های بریستول، لندن، و چندین شهر دیگر دنیا، سبب شهرت فراوان او شده است. تکنیک هویت‌یابی مبتنی بر مکان در جرم شناسی و نیز در تشخیص الگوهای بیماری‌های عفونی به کار می رود.

 

نتیجه این تحقیق در مجله Journal of Spacial Science منتشر شده است. در این تحقیق، محل شماری از آثار خیابانی بنکسی در لندن و بریستول بررسی شده و سپس مکان خانه‌های کسانی که گمان برده می‌شد بنکسی‌ باشند، مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهشگران با کنار هم قرار دادن این داده ها و با استفاده از تکنیک هویت یابی مبتنی بر مکان، سرانجام به این نتیجه رسیده اند که بنکسی ممکن است رابین گانینگهام باشد.

 

نتیجه این تحقیق قرار بود هفته پیش منتشر شود ولی بی‌بی‌سی باخبر شده است که وکلای بنکسی با دانشگاه کویین مری لندن تماس گرفته بودند و نگرانی های خود را بابت چگونگی انتشار نتیجه تحقیق ابراز کرده بودند. به همین دلیل انتشار آن به تاخیر افتاد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما