اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اثر جدید لیلا جارمن در بنیاد آرت شر ال ای

 

بنیاد آرت شر ال ای به مناسبت روز جهانی زن، فیلم هنری «رویای گل های کاغذی» - اثر مشترکی از دو هنرمند زن، لیلا جارمن، فیلمسازایرانی - آمریکایی و چلسی بیوت، هنرمند هنرهای تجسمی و عروسکی ساکن لس آنجلس را به نمایش گذاشت.

 

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر این فیلم کوتاه ۶ دقیقه ای با موسیقی الکترونیک، شعرخوانی تجربی و نمایش ویدیویی گلیچ آرت، شیوه ای هنری از طراحی کامپیوتری و دیجیتالی، همراه بود. آرت شر ال ای بنیادی غیرانتفاعی است که هدف آن ایجاد فضایی خلاق و مناسب برای هنرمندان جوان است تا بتوانند آثار هنری خود را از مرحله ایده و فکر به مرحله پرداخت و عمل درآورده و به نمایش بگذارند.

 

هنرمندان جوان از شهرهای مختلف آمریکا به این آرت هاوس که در قلب مرکز هنری شهر لس آنجلس قرار گرفته می آیند و در طول مدت خلق آثار هنری در بیش از۳۰ اتاق و کارگاه جنبی کوچکی که برایشان در نظر گرفته شده اقامت می کنند. طبقه اول این "آرت هاوس" علاوه بر سالنی برای برگزاری هنرهای اجرایی و نمایش فیلم، به کارگاه های مختلف آموزشی و یک گالری آثار هنری وسیع اختصاص دارد.

 

فیلم «رویای گل های کاغذی»، جستجویی شاعرانه به دنبال حرکت های فیلمسازی آوانگارد و کلاسیک اوائل دهه ۱۹۲۰ میلادی لس آنجلس است. در این فیلم به ذات اشیا، رویدادها و معانی و مفاهیم نهفته در آنها پرداخته شده است.

 

فیلمسازی آوانگارد از دهه ۱۹۲۰ میلادی با هنرمندان بصری اروپایی آغاز شد که در آن زمان به تجربه هایی با میدیوم تازه ای به نام فیلم دست زدند. وایکینگ ایگلینگ، هانس ریشتر، و والتر راتمن در آلمان، من ری، فرناند لژر، فرانسیس پیکابیا، مارسل دوشان و سالوادور دالی در فرانسه، که هریک به صورتی بدنبال جانشینی برای سینمای تجارتی جریان اصلی فیلمسازی بودند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما