اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ثروتمندترین هنرمندان زن زنده جهان در سال 2016

 

وبسایت هنری آرت نت به تازگی لیستی از ثروتمندترین هنرمندان زن جهان در سال 2016 را منتشر کرده است. گفتنی است که ملاک این وبسایت برای رده بندی فوق گران قیمت ترین اثری است که این زنان هنرمندان در طی سال های اخیر در حراجی های معروف به فروش رسانده اند. رقمی که ممکن است حتی در طی سال های آتی نیز از سوی هنرمندی دیگر شکسته نشود. 

 

طبق این لیست کدی نولند هنرمند آمریکایی با فروش 9/797000 دلاری اثرش در حراجی ساتبی ثروتمندترین هنرمند زن زنده جهان در سال 2016 است. البته نولند این اثرش را در سال 2015 به فروش رسانده بود اما چون تا کنون اثر دیگری با قیمتی بیش از این به فروش نرسیده است، نولند همچنان ثروتمندترین هنرمند زن جهان در حراجی ها محسوب می شود. 

 

یایوئی کوساما، هنرمند سالخورده ی ژاپنی بعد از نولند دومین هنرمند ثروتمند زن جهان است. کوساما تابلوی شماره 28 از سری کارهای سفیدش را در حراجی کریستی به مبلغی بالغ بر 7/5 میلیون دلار فروخت. بعد از کوساما سیندی شرمن قرار دارد که در سال 2014 یکی از کارهایش را به یک دلال آثار هنری با قیمتی بالغ بر 7 میلیون دلار فروخت. 

 

طبق رده بندی وبسایت آرت نت بعد از نولند، کوساما و شرمن هنرمندان ذیل در رده های بعدی ثروتمندترین هنرمندان زن جهان قرار دارند: مارلنه دوماس، بریجیت رایلی، رزماری تراکل، جولی مهرتو، تریسی امین، جنی ساویل، ویژا کلمن و چن زی. 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما