اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه طراحی‌های فرشید شفیعی در گالری هما؛ به خودم اطمینان دارم

 

فرشیده شفیعی

فرشید شفیعی مجموعه جدید طراحی‌های خود با نام «به خودم اطمینان دارم» را در گالری هما به نمایش درمی‌آورد .

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، شفیعی هنرمند تصویرسازی است که جوایز بین‌المللی متعددی چون سیب طلای براتیسلاوا را در کارنامه هنری خود دارد و در دهه‌ی هفتاد و هشتاد تأثیرش در تصویرگری مشهود است.

 

شفیعی تصویر سازی معاصر ایران را از قالبی صرفا کاربردی به هنری مستقل و پویا در عرصه‌ی جهانی بدل کرد و امروز تصویرسازان مهمی از ایران در جریان هنری پیشنهادی او قلم می‌زنند. از جمله دیگر فعالیت‌های او می شود به فیلم‌های پویانمایی چون ماشین پدرم ، پیاده رو، کارد و پنیر و خرمالو اشاره کرد. این هنرمند در نیویورک کار و زندگی می کند

 

او در طراحی-نقاشی نیز در پی کشف امکانات جدید بصری است و در هر نمایش خود ظرفیت‌های بالقوة استخراج روایت از انتزاع را پی جویی می‌کند. آثار او در همه زمان‌ها نوعی رفتارنمایی بازی‌گوشانه هستند که تجربیات پیش از خود را با تردید مواجه می کنند .

 

علاقه مندان می توانند از تاریخ 25 تیر تا 5 مردادماه به گالری هما در آدرس کریم خان ، خیابان سنایی ، کوچه 4 غربی ، پلاک 8 مراجعه نمایند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما