اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«استهلاک»؛ جمعه‌ پانزدهم مرداد ماه در گالری رج

 

نمایشگاه استهلاک

 

نمایشگاه نقاشی شقایق احمدیان با نام «استهلاک» جمعه‌ی آینده 15ام مرداد ماه سال 1395 در گالری رج افتتاح خواهد شد.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، گالری رج هفته‌ی آینده میزبان نقاشی‌های شقایق احمدیان است. احمدیان که متولد استان مازندران است یکی از نقاشان موفق این استان محسوب می‌شود. او تاکنون دو نمایشگاه انفرادی موفق در شهر ساری برگزار کرده است. نمایشگاه استهلاک اولین نمایشگاه انفرادی احمدیان در شهر تهران محسوب می‌شود. 

 

در استیتمنتی که برای توضیح نمایشگاه نوشته شده است، آمده است:

«استهلاک بیان واقعیتی است ناگریز از آنچه ما هستیم.
بیان باور و شناختی است که هزاران سال در عمر کمتر از ربع قرن ما تلو تلو خورده است.
تصویری از درون تا درون‌تر بعد از این همه که رفته‌ایم اکنون رنگ را یافته‌ایم هنر به یاری آمده تا استهلاک ضجه بزند.
استهلاک نه چندان زیبا به مثابه گل و بلبل‌ و نه یادگار گورستان ذهن‌های پیر اما روایتی است از میان آنچه آمده‌ایم و در انتها این حقیقت را بازگو می‌کند که راه نور از میان تلخی‌ها است
استهلاک زبان زنی‌ است که با نوک انگشتانش سخن می‌گوید پس از سالیانی که قدم زده است میان قدم‌هایش، رنگ‌ها را یافته و باور دارد تمام پویایی این رنگ‌ها از روایتی از درونش به جوش آمده است و به سپیده‌های تلخ سکوت چکیده است.
باری ما همواره نیازمند شناخت خود و دنیای خود هستیم لذا او نیز ناگریز با رنگ‌ها عجین شد تا درونیات خود را فرا از واقعیت پیش چشمانمان به تصویر بکشد».

 

 

نمایشگاه استهلاک تا 25 مرداد ماه سال جاری در گالری رج واقع در خیبان بهشتی-خیابان پاکستان-کوچه حکیمی-پلاک 4-زنگ سوم برقرار خواهد بود. ساعت بازدید گالری 15 الی 19 اعلام شده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما