اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رونمایی از اینستالیشن سامارا اسکات در لندن

 

سامارا اسکات

 

گالری پامپ هاوس کاری از سامارا اسکات را در پارک بَتِرسی رونمایی کرده که اختصاصا برای این مکان خلق شده است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری، این کار تاریخ غنی صنعتی این ناحیه را با سنت خلق کارهایی برای فضای خارجی در این پارک، در هم می‌آمیزد. این اثر نتیجه‌ی دوره‌ای از آزمایش‌ها، تجربه و کار مداوم روی موادی است که بر اثر گذر زمان و عوامل محیط طبیعی تغییر می‌کنند.

 

در این پروژه هنرمند یک «نقاشی مایع» در حوضچه‌ی مرکز پارک خلق کرده است. با استفاده از رنگ‌های سازگار با محیط زیست، او فواره‌ها را رنگ‌آمیزی کرده و نمایش پویایی خلق نموده که با جریان آب حول سیستم لوله‌کشی تغییر شکل می‌دهد.

 

همچنین او با افزودن عناصر مجسمه‌مانند به سطحِ اغلب تختِ حوض‌ها، به آن‌ها بافت و عمق می‌دهد. این اینستالیشن موقت، و گاهی با کیفیات پرفورمنس‌گونه، همزمان به این منطقه به عنوان محلی برای برگزاری جشن‌ها و تاریخ صنعتی بترسی می‌پردازد.

 

استفاده از رنگ‌های خوراکی و مواد شیمیایی در حوض‌ها، که در حالت عادی برای جلوگیری از جلبک زدن آنها استفاده می‌شود، این کار را بر بستر پیشینه‌ی این ناحیه با کارخانه‌های نیترات پتاسیم و مواد شیمیایی قرار می‌دهد که اولین بار موجب جذب جمعیت زیادی به آن شد، و در ترکیب با فواره‌ها، نمایشی می‌سازد که این تاریخ را گرامی می‌دارد.

 

سامارا اسکات از موادی استفاده می‌کند که ویژگی‌های جسمانی را با صنعت و مواد شیمیایی ترکیب می‌کند و واکنشی مغشوش از حس آشنا بودن و انزجار را بر می‌انگیزد. سابقه‌ی فعالیت‌های چند رشته‌ای هنرمند، تشنگی کشف خواص مواد متفاوت را در او ایجاد کرده است. وی اغلب ماده را معادل تجربیاتش از بدن قرار می‌دهد و از مواد معمولی برای توصیف هیجانات و برانگیختن احساسات استفاده می‌کند. سامارا اسکات(متولد ۱۹۸۵) در لندن زندگی و کار می‌‎کند. او در نمایشگاه‌های متعددی از جمله فریز لندن ۲۰۱۵ حضور داشته است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما